- 18db
- Medlem ●
Ms-20/50 + sq-10
EH Deluxe Electric Mistress
Mono/poly
En till sh-101
Patchbay + ett gäng kabel
Mer plats + några bra ställ
Vill ha tillbaks min 808 som är på service
Ett hyfsat reverb
Sen kan man ju alltid dröma lite till. Pro-1 och prophet-5.. Och ett hyfsat, lagom stort/litet system
Så vad önskar ni er?
EDIT : Glömde det viktigaste.. mer pengar.. så att man kan förverkliga sina drömmar :kaaaka!:
EDIT : Dags att uppdatera lite. De i fetstil är ordant.
MPC2000XL
TR-808
En eller två bra kompressorer
MS-20/MS-10
Större mixerbord
Ensoniq DP4
JX-8P
Då var det bara att börja spara!
Haha. Vad roligt att se hur man tänkte för något år sen.
Stryk MS-20/MS-10 och JX-8Pn, MPCn har jag köpt. Annars så funkar listan bra. Lägg till ett Danelectro Reel-echo, Line6 DL4 eller Roland RE-301 så är det perfa.
Matrix 12
Korg DDD-1 i bra skick
FM-synth
en micro modular vore najs det med!
Nord Modular Key - Fixat!
Ny musikdator - Fixat!
Digital Performer 4.5 - Fixat!
OSX Tiger + XCode 2.0
UAD-1 - Fixat!
Jomox XBase09 - Inte fått tag på någon
.COM-system - Får vänta..
Massa patchkablar av bra kvalité - Funderar på att beställa en rulle + kontakter
ADAT<->analog-konverterare - Har jag inte riktigt användning för nu längre.. men det får nog bli en ändå sen.
Är inte så prylsugen nu faktiskt. Är mest sugen på en bra lokal, där man kan micka gitarrstärkare osv.
Men en fetare mixer vore inte helt fel. I synthväg är det nog faktiskt bara en Andromeda som lockar nåt större. Och det kan jag leva utan.
Fast en Electribe vore iofs kul, så det kan jag ju önska mej
Hehe, ni som önskar grejer för typ 50 000,- .. är ni alls seriösa? Jag vill ha alla syntar som någonsin gjorts men vem vill inte det liksom.
Jag trodde också att jag ville ha alla syntar för några år sedan. Jag svor att aldrig sälja någon synt. Nu tycker jag annorlunda...
När jag köpte t.ex. Prophet~5:an slutade jag lira på Prophet~600:an, P5:an lät så mycket bättre. När jag köpte JP8:an kändes Ju-106:an enkel och överflödig och så vidare. Syntarna stod på ställ och tog plats, dessutom damm. En synt är till för att spelas på annars börjar saker paja. Bättre att någon annan har användning för den lixom.
Sedan kan man lätt tappa fokus på musiken av förmånga syntar. Det slutar med att man inte vet vilken synt som ska göra melodin i versen...
MVH
Demokid
Oj en sådan önskelista skulle ju kunna bli hur lång som helst. Men får väl vara realist och se vad som är rimligt att uppnå.
G4 Powerbook 15' (G5 dual funkar ju också )
Ableton Live 4.0
Reason 3.0
Midiklaviatur
Motu-ljudkort
Och en jäkla massa inspiration
Om man får drömma lite så vore ju dessa kul också:
Machinedrum
Nord Modular G2
Monomachine
Det är meningen att man ska önska sig saker. Det är inte en inköpslista. Kosta vad det kosta vill.. Jag önskar ockå att jag va miljardär
Ok...
Waldorf Wave
Fairlight CMI IIx
Oberheim Matrix 12
Moog 55
Obegränsat med tid och pengar att ägna åt intressanta saker.
Mercedes CL 500 (nya modellen)
Volvo V70R (nya modellen)
Roland Jupiter 8 (gamla modellen)
En DSI Evolver och en Alesis Micron skulle sitta fint. Stöter jag på någon av dom begagnad slår jag till direkt.
Om man skall drömma lite skulle jag gärna ha en av varje från Elektron (sidstation/monomachine/machinedrum)
Och fan skulle vilja ha tillbaka mina Waldorfprylar också En Q och en XTK tack.
:kaaaka!:
En DSI Evolver och en Alesis Micron skulle sitta fint. Stöter jag på någon av dom begagnad slår jag till direkt.
Om man skall drömma lite skulle jag gärna ha en av varje från Elektron (sidstation/monomachine/machinedrum)
Och fan skulle vilja ha tillbaka mina Waldorfprylar också En Q och en XTK tack.
:kaaaka!:
Uppdaterat: nu vill jag ha en Poly Evolver och en V-synth...
"Det är meningen att man ska önska sig saker. Det är inte en inköpslista."
Aha, men det är väl ointressant. Alla vill ju ha en MS-20 om de får den gratis. Och en Fairlight CMI IIx. Och en 2600. Och en Machinedrum. Och en Andromeda. Och en Mercedes CL 500. Osv.
Jag vill ha totalt världsherravälde.
Nå, jag ska inte förstöra tråden. Fortsätt ni.