Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överst på önskelistan...

Tråden skapades och har fått 123 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-28 19:09

Behringer BCR2000-rattmojäng och Technics SL-1200 är jag mest sugen på just nu.

nya högtalare el. monitorer

• Medlem
  • 2005-04-28 19:16

Monitorer. Monitorer. Monitorer. Döva grannar. Monitorer. Monitorer...

Jag är nog sjuk, för jag kommer faktiskt inte på nåt. Möjligtvis en Samson C-Control eller dylik, skulle vara användbart...

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-04-28 21:02

Moduler att knopa ihop ett litet system med, mBox att lira in awdio, MS-10 att leka med.... framför allt... friska knän och tänder!

• Medlem
  • 2005-04-28 21:03

Skaparglädje!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 21:28

Massage.

Sen så skulle jag må bra av ett bättre mixerbord och monitorer. Men det spelar mindre roll.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 21:55

Uppdaterar.
Ett till UAD-1
Ett till UAD-1
Fler PCI-platser
Ett till UAD-1
Ett till UAD-1
Erm, just ja, gick bara att ha fyra samtidigt, bugger, stryk det sista...

Jaja, okejrå, vi slänger väl in den obligatoriska Wavdorf Wave:n här oxå.

Sen är man ju lite sugen på en snabbjobbad och flexibel synth, en NordLead3 vore inte fel...

...just ja, och en till Pulse... (du har dåligt inflytande Volantis...)

Ska du säga.. du å rizzo har ju övertygat mig om att jag måste ha ett gäng UAD-1..
Jag uppdaterade min lista på första sidan förresten..

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-28 23:22

Önskar mig inte alls en Photon X49 längre som jag skrev tidigare. Har ju en alldeles utmärkt JD-800 med massa reglar som skickar sysex, borde duga som mixerkontroll i alla lägen, trots att de bara är 60mm. Nä, jag vill ha en behringer rattkontrolltjottafläng nu och legacy-paketet med den lilla roliga kontrollern. Sedan känns min rigg komplett, men framför allt rolig. Jag önskar också att någon vill byta sin nordmodular-rack mot en micromoduar också. Sedan vill jag ha lite nya strumpor också...alla har börjat se för jävliga ut nu...

Överst på önskelistan: En jävla massa pengar...

· Mer tid....!
· Ett obrusande 70-tals bord...

ENAPA! Hur är ditt studiomaster? Brusar som en vårflod?

En lokal att flytta studion till...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 10:45

En Ferarri 430 Spider... och kanske ett körkort

• Oregistrerad
  • 2005-04-29 11:32

Jag skulle nog vilja starta om min setup.. inte för att det är något fel så på den, men förbättra... men alltås, byta ut saker, uppgradera m.m.

Säger såhär istället, oavsett vad jag har idag, ser min "dröm" setup ut såhär:

En ny bra tyst laptop, specarna på den kan jag babbla om i evighet, därför kommerj ag inte göra det.

En tyst bra stationär dator med dubbla TFT-skärmar.

På dessa skall följande finnas installerat och fungera finfint.

Live 4.0
Reason 3.0
Albino 2
Vanguard
Microtonic
Battery 2
Div. fx pluggar

Kontroller:
Behringer BCR-2000
Korg Control 49

Mic: en AKG 51e och en shure 58´a.

Ljudkort: Ett indigo DJ samt ett M-audio audiophile firewire.
(sällan jag använder ingång, bara klumpigt då med ett externt kort)

Event TR-5 monitorer

En bra 5 kanalig 19" DJ mixer med bra 3 bands-eq
2 st dj-cdspelare
En dj-bar vinylspelare.

Samt ett rum att ha allt i

Demokid- polarn säljer sin 355spider på blocket.Körkort blir lurigare :0)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 12:56

Sköte på Blocket i tron om att hitta en ferrari... heregud vad många Ferraris det säljs!! Måste vara bra för andrahandsköparen. 800 papp är ju renarama feaföreställningen!

MVH
Demokid

Helt klart en DSI PolyEvolver Kbd...!!
Är just nu så sugen att jag funderar på att ta ett lån... (Och det galna är att sambon bara nickar glatt när jag säger det... :eek: )
Men jag har ju redan en Evolver och mellanskillnaden är minst sagt stor... Och jag vill även ha en masterklaviatur med pianotangenter, så nästa inköp kommer nog att bli det som ligger tvåa på önskelistan istället: en CME UF8.

Hihi, har visst också lyckats uppfylla båda mina önskningar... Eller åtminstone nästan, det blev ju en MonoEvoKbd istället.

Ursprungligen av android:

Helt klart en DSI PolyEvolver Kbd...!!
Är just nu så sugen att jag funderar på att ta ett lån... (Och det galna är att sambon bara nickar glatt när jag säger det... :eek: )
Men jag har ju redan en Evolver och mellanskillnaden är minst sagt stor... Och jag vill även ha en masterklaviatur med pianotangenter, så nästa inköp kommer nog att bli det som ligger tvåa på önskelistan istället: en CME UF8.

Att Clavia ska laga min G2'a någon gång... snart 4 månader!
SCI Pro-one
Effektpedaler av alla sorter
Telekablar till vettiga priser

• Oregistrerad
  • 2005-05-05 18:32

jag uppdaterar min önskelista:

presonus firebox
laptop
ett par bra monitorer
nån stygg (och snygg) controller
+
mono/poly
ms20
tr909 (för Djbruk)
tb303 (samma där)

det var typ det, jag skulle vara nöjd

Kanske någon
-Pro-one
-Ms20
-Arp Quadra
-En minimoog till (blir läckert med två ovanpå C3:an)
-En Aries modular

Yamaha VL-1
Yamaha EX5
Trimkort till Cheetah:n
...
Och en kyrkorgel!

Kollade mitt gamla inlägg från förra året, och utifrån det så har några drömmar uppfyllts iaf.. plus en ny dröm som nyligen uppfyllts (eminent 310U)
En minimoog hade inte varit fel iaf.. annars är jag nog ganska nöjd. Jo, en minipops 7 skulle inte vara fel iofs.

Ursprungligen av synthmicke:

Jo, en minipops 7 skulle inte vara fel iofs.

Ska du göra covers på Oxygene?

Ursprungligen av Airwolf:

Ska du göra covers på Oxygene?

Nja.. så bra är jag inte på musik, men lite inspiration kan man ju få.. hehe
Ska meka lite med orgeln till helgen, hoppas få bort oxiden på trådarna.. man vill ju inte ha skrapigt ljud eller feltriggningar..

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-24 00:32
Ursprungligen av synthmicke:

Kollade mitt gamla inlägg från förra året, och utifrån det så har några drömmar uppfyllts iaf..

Hehe ... jag kollade också mitt inlägg från förra året och överst på min önskelista stod det tydligen Yamaha CS-80. Vissa drömmar går tydligen i uppfyllelse! Nu tror jag att jag ska önska mig något helt annat - nämligen mer fritid så att jag kan leka med mina syntar isätllet för att de bara står och samlar damm!

En 52:a telecaster, en gibson les paul classic och en stor kåk inrättad för studio i källaren.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-24 00:24

Fasiken vad roligt det är att läsa vad jag tidigare skrivit i tråden och inse att jag inte alls vill ha de grejerna längre som jag ville ha då. Nu vill jag ha ordentliga ben till mitt bänk så att jag får mitt rejäla skrivbord tillslut. Och så vill jag ha en träram som håller monomachine och machine drum på plats som i ett rack, ungefär som den här: http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-192492.html?sn=a0564096aa12e4b068480564fd0d7069 Trots nytt skrivbord så har jag fortfarande problem med plats...

Sedan vill jag ha ABL Pro..

Jag vill helst av allt - framför synthar - ha ett 3-vånings stativ till de synthar jag redan har. Nu har det gått 14 dagar sedan jag beställde från Luthman men inget pip från musikaffären. Underligt att folk handlar från Tyskland!?

Bevaka tråden