Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exs editor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det måste väl finnas någon annan editor än den totala kalkonfloppeditorn som följer med Logic? Den är helt osammarbetsvillig och gud förbjude att man skulle vilja editera ett existerande program. Någon som har ett jättebra tips (gärna gratis eller iaf så nära som möjligt) eller måste jag byta sampler helt och hållet?

Huh? Jag tycker den är helt ok, Ändrar ganska ofta existerande progam utan problem.
Det är inte så att du har VSTi varianten? För den är inte så lyckad på den fronten.

Går det att editera typ någonting i vst-versionen? Det är väl bara EXSP24 som finns där?

Om det är mac du kör så finns en applikation som underlättar när man gör nya samplepack iaf.. ligger bland nyheterna.. dök upp lite innan jul har jag för mig.. vet dock inte om man kan editera med det.

Hittade den här:
http://www.redmatica.com/Site/Pages/KM.php
Kanske är vad du letar efter?

Ta det här till exempel: En snare ligger på C1 och jag vill ha den på tangent B4. Varför måste jag ändra två parametrar i nåt litet fönster istället för att bara dra den till nya tangenten med musen? Arbetssättet fungerar väl om man skall pilla med någon enstaka sampling, men inte om man skall flytta om stora mängder i ett och samma program.

Antag att jag till exempel har ett program med mina favoritkickar och jag har dem sorterade på ett smart sätt (softa kickar på låga tangenter och hårdare kickar på de högre). Antag också att jag lägger beslag på en ny kick som är grym och skulle passa in bland de softa kickarna. Då vill man ju med musen bara kunna markera alla som man vill flytta på, dra upp dem ett halvt tonsteg och lägga in den nya kicken där emellan. Men ack nej, denna procedur skall istället ta en halv dag av onödigt arbete. Detta var busenkelt när jag jobbade med Halion (för många år sedan innan jag blev Logicisist) och funderar nu därför på att skippa Exsen om jag inte kan få jobba lika enkelt...

Och jag använder Logics "EXS editor", dvs den som går att välja i nån meny och som dyker upp om man klickar på edit. Den gråa, fula alltså. Finns det någon annan?

Redmatics saker verkar ju kanon, men skall man verkligen behöva betala 1000 spänn för någonting som borde finnas med i programmet från början?

Jag har inte använt dem själv, men både cdxtract och Chickensys Translator pratar EXS, och jag har för mig att åtminstone cdxtract har någon form av grafisk editor.

Men håller i övrigt med om att EXS-editorn är lätt katastrofal. Men blev inte den uppdaterad i Logic 7? (Har inte det själv...)

Jo, jag bläddrade prexis i en MM på pressbyrån och läste "Drag-n-drop". Typiskt emagic att det skall ta dem minst 3 hela versioner för att rätta till sina fel. Tyvärr har jag inget OSX så det blir inget Logic 7 för mig.

1
Bevaka tråden