Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 01:23

es Kimmo:

Jamen Buffy du är ju konstnär!

Hårdvarufel - det är Macen tyvärr inte skonad från. SÅ magisk är den ändå inte

Men jag trodde vi utgick från felfria burkar?

Fan vad många smilies!

PuFfy:

Pratar inte om hårdvarufel, utan om det som tråden handlar om dvs fenomenet jordloopar orsakade av laptop PSU.

Nåväl.

Tar osx bort smilies? Om så är fallet behöver jag inte söka mer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 01:52

Dessvärre blir man som en enda stor happy smiley själv!

Jodå, det klassas som hårdvarufel om en mac-ljudutgång brummar / fisslar / knäpper eller på annat vis uppträder abnormt. Det får man lämna in datorn och få garantiservice på om det inträffar. I pråmisch.

Fast det hela handlar inte om ljudutgångar som brummar utan om strömadaptrar som får ANNAT att brumma, I mitt fall allt som kan låta i en studio. Pluggar du ett par lurar i dellen funkar ju det fint liksom. Vore lurarna strömdrivna skulle det inte funka fint.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 02:18

jawohl achmed, där får man för att man börjar längst ned i en tråd för att sedan fylla på utan att ha tagit backup (eller checkup) ach zo ach zo... verboten verdammt scheize

Allt som är ojordat gick bra att koppla upp mot datorn upptäckte jag nu, mixer, fwinterface, cdspelare osv. Men så fort jag kopplade in min TLA 5050preamp som är jordad sätter det igång. Å andra sidan kan de jordade monitorerna kopplas in utan knussel.

...och när man sett en ljusning men ändå snudd på bestämt sig för att "ähh, nu skiter jag i det, ge mig en ibook" så ringer dell och erbjuder mig 1600 tillbaka, never estimate the powers of the darks side säger jag bara. Går det under kategorin fulspel eller prutning förresten? Att åberopa öppet köp även om man är toknöjd, killen drog ju på eget iniativ 1600 hands down och var inte alls insatt i teknikaliteterna, kunde dragit ihop vafan som helst.

  • Medlem
  • 2005-01-26 15:25

Tror du just åt upp din egen svans...

har jag faktiskt inte alls, sa att jag skulle fundera på det några dagar, har bara sniffat på den lite, funderar på om den smakar bättre med lite salt och peppar.

Var visst monitorerna som var undatagsfallet och inte TLAudion, blev samma störningar då jag pluggade i en gitarrstärkare som också var jordad.

edit: om nån undrar över monologen så tycker jag bara det är så frustrerande när man sökt på nåt och så bara slutar det i tomma intet, bättre at uppdatera för mycket än för lite.

Bevaka tråden