Hallå!
Tänkte bara kolla om det finns någon Korg Mono/Poly ägare på 99 som har upplevt samma bekymmer som jag. Och kanske ännu hellre gjort något åt det.
Problemet är som följer. Nu har jag bara testat detta i unisont läge...
Det verkar som om en av osc inte hänger med. Det är precis som om det ligger ett portamento, men bara på en av rösterna. Jag har inte kollat vilken ännu, skall göra det ikväll. Är det någon som har varit med om något sådant här? Jag har tummen mitt i handen och skulle inte ens drömma om att öppna synthen ännu. Slipper jag så är jag lycklig... Helst av allt vill jag höra, knacka tre gånger här, två gånger där och sedan är det löst!
Någon?
En fråga till. Jag har en Deep Bass 9 som jag tänk använda som midi -> CV converter till min SH09. Den konstrar lite. För att man skall få 09 att låta, så måste man ha synthens VCA på Hold, detta medför att envelopen inte används, och synthen låter konstant.... Någon som använt en DB9 framgångsrikt med en Roland SH09? (eller någon annan synth...)
Skulle det vara något fel på 09:an så är det inte hela världen, komponenterna skall tydligen vara väldigt basic och inte alls som specialgrejorna som sitter i SH101...
Tankar? Idéer?