Jag har en Virus Classic Desktop.
Kan bara säga att jag är helnöjd med den. Den kan såååå mycket mer än tranceleads om man bara skruvar lite. Allt från Kraftwerk-blipp-blopp till italo-polysynt till distade DnB-basar.... No problemo.
Jag har haft den i 3-4 månader nu och den får mig fortfarande att tappa hakan med jämna mellanrum.
Största plussen: Filterna och arpeggiatorn. Jag kan fortfarande sitta i timmar och leka med dessa... Den är så otroligt genomtänkt, varenda detalj i denna synt är lysnade genomförd. Lätt att pilla med för nybörjaren och har ett otroligt djup för den som vill och vågar utforska... Läste i SOS-testet att det inte är möjligt att få denna synt att låta illa. Det stämmer tycker jag, den mysiga klangen finns där hela tiden.
Största minusen: Det något dova soundet, kan dock justeras med EQ i de flesta fall. Oscillatorerna låter klent utan lull-lull, särskilt i de lägre frekvenserna. Vocodern är shite också, liksom choruset. Dessutom är ju TI på gång, kanske bäst att vänta in den? Om inte annat kommer ju priserna på beggade Virusar att förmodligen skunka betydligt.
Mina 2 ören...