Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att välja datorkomponenter...

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-07 17:01

Vad vinner / hittar man på betan vs. nuvarande windows? Är det någon GUI-förändring whatsoever så blir jag genast lite peppad!

Frågan är hur bra alla drivare fungerar till XP 64? Lär ju dröja ett tag innan alla hårdvarutillverkare fått till det.. I vanlig ordning då.. Är något datum satt för premiären?

Kan vi inte sätte upp en lapp med "Ingen reklam tack!" på detta forum? Om det inte är en mac jag skall ha varannan dag så är det en AMD eller Intel processor. :hmmm:

Fredrik, som egentligen bara är sjuk, febrig samt fattig och fett gnällig just nu

"Ingen reklam tack"? På detta teknikgenomsyrade forum?? Det blir nog svårt att inte nämna några produkter vid namn, samtidigt som alla fina pressreleaser måste tas bort i sådana fall..

Har laddat ner trialversionen av nya 64-bit XP nu. Men innan jag vet om jag orkar installera undrar jag vilka begränsningar som finns i den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-07 23:19

Kul! Berätta allt sen! Hur länge får man köra trial i Windowsskogen?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 23:34
Ursprungligen av PF:

Kul! Berätta allt sen! Hur länge får man köra trial i Windowsskogen?

360 dagar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-08 00:00

Okay! Nu är det väldigt korta svar här. Vad får man med GUI och annat då? Är det en kool upplevelse eller exakt samma Fisher-Price-möter-Windows 3.11-känsla som i XP?

Förhoppningsvis inte några karamellformade glaspärlor till knappar som i vissa andra OS.. Skämt åsido, jag tyckte Windows XP hade ett snyggt GUI när det kom, men efter det glassiga OS X finns att jämföra med kanske Microsoft utfört en ansiktslyftning?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-08 01:23

Förlåt, jag glömde smileyn. XP är inte too bad, det är rätt OK. Det finns ett helt suveränt skin också, som Volle har tipsat om tidigare. Men jag ville ändå veta om det var några förändringar i betan...

Ursprungligen av Hausbendt:

Om ni skulle köpa en ny musikdator idag, vilka komponenter skulle ni då välja?

Ska införskaffa en ny burk för runt 10K, men har inte en susning vilka komponenter som passar ihop och vilka som fungerar bra.

Om du inte ska spela spel på den tycker jag du ska titta åt mac. En mac mini med en 1,25 GHz G4-processor (4600kr) plus 512MB i extra ram från macoteket (870kr) ett audiophile USB (1595kr) och en Firewiredisk på 120GB (1600kr) och en USB-hub för extra portar (435kr)

Det blir en stabil musikdator som är snygg, tyst och inte tar nån plats för typ 9000kr utan skärm, mus o tangentbord. Men det är ju bara om du vill köra mac som det är en bra deal. Annars finns det ingen mening med att byta bort XP.

Bevaka tråden