Hej allesammans!
Nu har jag suttit och fallit in i mjukvarosvängen lite väl mycket ett tag tack vare att jag jobbar hemifrån på veckorna och har då tvingats ändra arbetssätt då jag sitter med en bärbar och en BassStation keyb. Inget illa i det, det funkar kanon.
Men det är bara det att jag inser varje gång jag kommer hem till min och kära och feta rigg på helgerna att attans vad grymmare min hårdvara låter. Problemet och tröskeln för en del av min hårdvara ligger i bristen på snabb programmering av ljud, läs; Oberheim Matrix-1000 & Roland MSK-50.
Så nu efterlyser jag allra helst en bra multifunktions-hårdvarucontroller och gärna begagnad eller i sämsta fall en bra mjukvarocontroller för att komma åt alla parametrar. Kör Cubase SX och jag minns ifrån ATARI's tid att jag då programmerade dom via det men det var rätt trubbigt och segt. För dessa smått underskattade maskiner har många väldigt grymma ljud som ligger och hägrar vid djupare programmering, helt klart.
Har inte Waldorf eller kanske Doepfher gjort vad jag söker? Men dom kostar väl lika mycket som ett hyffsat firewireljudkort.. Inte riktigt så kul då.. Kanske bygga själv? PAIA? Som sagt.. Bara att droppa tips.. Tackar på förhand!