Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bärbar musikdator

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa en NY bärbar dator ämnad för musikproduktion.
Innan har jag använt PC men är sugen på att gå över till mac. Jag är typ nybörjare.
Läste diskussionerna här nedan där det stod att apple hamnat på efterkälken vad gällde bärbart..
Har inte tänkt lägga mer än 15000 :- och jag är inte student.

Vad ska jag köpa och varför?

*12 tums powerbook(oroar mig för att skärmen skulle vara för liten att jobba med, 15" blir dock så dyrt..)

*14 tums ibook, kanske med ökat minne?

*eller.. en pc? ..eller vad?

tacksam för konkreta råd. Tänkte handla på applestore om det blir mac.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-06-17 19:06

Jag/vi kan bygga en bärbar PC dedikerad för audioproduktion, om du är intresserad, skicka PM.

Det är framförallt i fråga om pris/prestanda som Apple har halkat efter på de bärbara, men å andra sidan är Apple väldigt bra på bärbara datorer, så det är inte fråga om några dåliga maskiner.

Det är lite svårt att ge några konkreta råd eftersom du inte skriver mer exakt vad du ska ha datorn till, men personligen tycker jag att prisskillnaden mellan iBook 12" och PB12" är lite väl stor om du inte behöver just de saker som skiljer.

Storlek på skärm har jag inga direkta erfarenheter av, mer än att jag nu använder en PB15" och att jag nog inte skulle kunna leva utan widescreen, men det var förmodligen inte svaret du ville höra. Men det är ju samma upplösning på 12"-varianterna och 14" iBook, så du får inte mer utrymme, bara större pixlar. Det räcker iofs gott och väl till för att jobba med. Det är ett par stycker här på forumet som använder iBook 12", och med lite tur så har de mer konkreta råd.