Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa Synthen 4!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så var det dags igen

Vad kan det vara man hör i filen?
<klikk her>

Varning! för skrikig resonans 2.00-2.30 (ha inte på för hög volym)

Tycker att det påminner en hel del om ljudbilden hos Oberheim Matrix-6 (eller 1000). En snabb tjuvkik :rolleyes: i tidigare inlägg avslöjar att du har en Cheetah MS6, vilken hårdvarumässigt är väldigt lik Matrix-6. Därför blir min gissning Cheetah MS6.

• Medlem
  • 2005-06-19 20:00

Yamaha CS40M!

Det påminner en hel del om Juno-106 men någon sådan är det inte. Jag tror att det är en Marion MSR-2.

Nej, nej och nej. Några av bokstäverna i Parakeets gissning stämmer dock.
Edit: Det stämmde bättre innan Parakeet ändrade sig. Det finns VISST en Marion Prosynth!

alesis ion

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-06-19 20:28

Pro One? Eller, näe nu kom jag till det polyfoniska...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-19 20:38

AX-60

Men Magnus! När fick AX-60 synk?

Kan tillläggas att jag har medvetet gjort denna "gissa" extra klurig.

Avslöjar när två (eller fler) till har gissat.

alesis micron (fortfarande inte lyssnat.. men det går väl bra att gissa ändå?)

P5'an som jag har rattat mycket, kan låta precis sådär, men det behöver ju inte va den för det...

Minus phaserchoruset dock, det måste va pålägg.

Nåt av ljuden påminde om Elka Synthex

Bit 01

Det är Creamwares Pro One! Dvs man kan göra den polyfonisk om man vill.

Första pris går till Lasselu
Andra till Charliecrash

• Oregistrerad
  • 2005-06-20 00:16
Ursprungligen av GlobalMotion:

Det är Creamwares Pro One! Dvs man kan göra den polyfonisk om man vill.

Första pris går till Lasselu
Andra till Charliecrash

Hur kan Lasselu och Charliecrash vinna första och andra priset. Dom hade ju inte rätt. Det var ju ingen pro-one eller prophet-5, det var ju creamware.

\\Gnutten

En VST... Då är det därför jag kände mig en aning tveksam, inget brus eller aningen falska toner. Pro One var ju ute ur bilden med tanke på polyfonin, men den kan låta väldigt fet den också.
Kan inte få nog av Sequential Circuits prylar.

Nja creamware gör DSP-kort. En vanlig CPU skulle inte orka med speciellt många röster. Tycker därför det är lite fel att säga VST. Mjukvarusynth kanske du menade egentligen?

Ursprungligen av GlobalMotion:

Nja creamware gör DSP-kort. En vanlig CPU skulle inte orka med speciellt många röster. Tycker därför det är lite fel att säga VST. Mjukvarusynth kanske du menade egentligen?

Jo, okej då Jag hade inte gjort läxan på vad det egentligen var, bara antog VST/RTAS plugg ur den blå luften. Men Native Instruments Pro-53 är ju ingen skitsynth, och den orkar många röster på en 3.2 Ghz'are.

Creamware-pluggarna brukar gå att köra som vst's.. men kanske inte just proTone?

Gnutten: De var närmast. Sen verkar det ju som Creamware har har lyckats när folk som har använt orginalen tycker det låter likt.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-06-20 08:20

Woho!;)

1
Bevaka tråden