Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midi-CV/gate

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 17:41
Ursprungligen av kallback:

KORG MS02 converter interfacet e till för just det där pillet reducera/gasa på FREQspannet över oktaverna...så kanske kan du hitta en sån!? e vällan lite ovanliga dock tyvärr

Är MS10:an ostabil med Pro Solo? Med andra ord..är MS02 något jag kommer att sitta och tokleta efter om någon månad?

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-26 19:05
Ursprungligen av equinoxe:

Är MS10:an ostabil med Pro Solo? Med andra ord..är MS02 något jag kommer att sitta och tokleta efter om någon månad?

Nej, du behöver ingen sådan. Det blir hur stabilt som helst.

Ursprungligen av Volantiz:

En inte helt OT fråga som jag ställt många.. men inte fått nåt säkert svar på: Kan den där burken spotta ut 1,2V/oktav? Det står nåt om att man ska kunna ändra sådant.. men går det till just 1,2 utan att modda den? Någon som kan testa?

Jag vet inte om det går med något MIDI/CV-interface. Trimpottarna har i regel mycket hög upplösning och sträcker sig inte särskilt långt ifrån 1,00 V/okt. Jag måste t ex ställa in min Expressionist på -87 (skalan går från -99 till +99) för att den skall fixa Multimoogen korrekt som ju vill ha 0,98 V/oktav.

• Oregistrerad
  • 2005-07-26 20:22
Ursprungligen av amino:

Nej, du behöver ingen sådan. Det blir hur stabilt som helst.

Tack och lov!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-26 19:43

Jag kör med en Syntecno teebee mk2 till min ms-20, funkar fin fint

• Oregistrerad
  • 2005-08-04 14:27

Här finns en TeeBee begagnad för 2000 kr:

http://www.annonsdirekt.se/asp/soegning/detail2.asp?annonceid=3493859

...en Mark III av färgen att döma.

För övrigt tillverkas de inte längre så man får nog leta på begagnatmarknaden om man vill ha en. Citat från deras webbplats:

Citat:

All good things must come to an end, and so has the production of the TeeBee. A lot of components which I used in the TeeBee have become obsolete (IC manufacturers can earn more money making IC's for the telecom business then with making old transistors for Syntecno) Also, my daytime job is consuming more and more time, and the demand for TeeBee's is not very high.

(http://www.xs4all.nl/~syntecno/)

Det är en etta som säljs (svart)

Bevaka tråden