Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt pris rekord för Moog Prodigy...

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-07-07 09:33

Tjenixen!

Tror ni han får detta priset?

http://www.blocket.se/view/5484071.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

\\Gnutten

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-07 09:45

Antagligen.... i sinna drömmar....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-07 09:53

Det som är mest upprörande är att han har mage att kalla den "mint"...
Det saknas väldigt tydlgt plastknoppar till fem av reglagen dessutom är den sliten i träet. En pryl är bara "mint" om den fortfarande ser ut som när den packades upp ur kartongen när den var ny. Ligger den kvar i kartongen är den MIB, mint in box. En del verkar tro att beteckningen på skicket på prylar beror på hur gammal den är, väldigt irriterande om man är ute efter grejjer i bra skick(och det saknas foto i annonsen).

/F

  • Medlem
  • 2005-07-07 09:55

Jag frågar mig alltid följande när man ser en liknande annons. "Tycker personens kompisar att det är kul att skoja med personen ifråga på det här sättet?". Nästa fråga är "Är personen galen?".

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-07 10:00

Ring å fråga.... äru galen älläh??

:kaaaka!:

Faen, man kanske skulle ta och kränga sin CS-femma för en trettio lopper?!

Hade jag letat efter en mint och blivit erbjuden den där så hade jag nog blivit milt våldsam...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-07 12:00

Allt som det står Moog på kan säljas för hur mycket som helst. Det har min pappa sagt.

Jaha, då kanske prislappen på min yamaha kryper ner nån tusing då?

Så... nu skall pippin köpa en Moog. Han måste helt enkelt fått med en nolla för mycket, men det lär jag väl bli varse...

  • Medlem
  • 2005-07-07 13:31

kul, jag gav 200.- för min och den är bra mycket finare än den på bilden. killen har nog inte alla hästar i stallet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-07 14:34

Han har nog inte alla indianer i kanoten heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-07 15:27

Det måste vara telefon->CV convertern som gör den så dyr, det står ju "Moog Prodigy, mint condition. Kontaktas via telefon"! Låter avancerat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-07 16:06

:kaaaka!: @ tommyc

Den har en så kallad ringmodul(ator) ..?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-07 16:36

Ha Ha!! Ringmodulator!!

MVH
Demokid

Vad hade varit ett rimligt pris? Har ingen koll på vad de ligger på normalt..

Jag köpte den just...

Ni menar att jag gav för mycket?

westerberg: De brukar gå för mellan 3000 och 4500 om de är i ok skick.. och det ser inte denna ut att vara.

Det intressanta är att man inte får maila till honom eftersom mailen är lånad. Detta missade jag naturligtvis. Den är insänd av en Thomas Lind och det står att man skall ringa till den samma. Avsändaren på svarsmailet jag fick (där jag fick veta att jag inte fick maila) var en Tommy Lind. Har han lånat mailen av sin bror eller är det samma person?

Varför lägga en annons på internet med mailförbud?!

Det är som att...

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-07 21:55

Som att vadå? Måste veta!

Ursprungligen av babyarrogant:

Varför lägga en annons på internet med mailförbud?!

Det är som att...

....ragga på krogen och konsekvent bara kräva faxnummer av tjejen

Det blev nog en "nolla" för mycket där är min troliga ide, annars.. Tjena mittbena.. Jag skall i sådanafall lära honom vad "mint condition" på en Moog Prodigy är..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-07-07 22:42

Usch vilket pris...men nu blev jag fundersam. På Mug i Gbg så har de inne en hyffsat begagnad Moog The rogue nu. Spelade på den och den lät fint och så, men de skulle ha 10 000:- för den och den känns lite som en prodigy i specsen ungefär. Är det rimligt pris de erbjuder?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-07-07 23:24

Men vad är ett rimligt pris då? Själv tror jag på en 5 000:- ungefär, mest för att det är en moog, men även för att det är en halv minimoog.

EDIT: Vill förtydliga att det handlar om en rogue och inte prodigy här. Clase är lite offtopic.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-07-08 09:47
Ursprungligen av Clase:

Men vad är ett rimligt pris då? Själv tror jag på en 5 000:- ungefär, mest för att det är en moog, men även för att det är en halv minimoog.

EDIT: Vill förtydliga att det handlar om en rogue och inte prodigy här. Clase är lite offtopic.

Jag köpte min Rogue för 1500:- & sålde för 2500:-, den är DUKTIGT kass!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-07 23:29

Det måste vara en nolla för mycket, Pippin skriver. Sen har folk i allmänhet inte lärt sig var "mint" betyder. De tror att det betyder "okej" eller "brukligt", vilket är totalt fel. "Mint" missbrukas i alldeles för många annonser. Sorgligt, eftersom köparen blir rejält lurad.

Den där är långt från mint. Skulle nog säga "hyffsat skick" själv efter att jag har sett bilden på den. Bjud 2700kr för den. Det kanske den är värd.

clase: Om den verkligen är i riktigt bra skick och kommer med snygga manualer osv.. då är det ok pris. De ligger annars i typ samma pris som prodigyn. Litelite över den i genomsnitt känns det som t.om..

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-08 00:11

Get real...........

Bra synth men hallå ! Du får ju för faen en Synton Syrinx för den påsen med pengar.

L - Bytte bort en klart sliten Prodigy mot en SQ-10 i ok kondition.

Bevaka tråden