Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt pris rekord för Moog Prodigy...

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-08 00:55

De där plasthattarna till switcharna som saknas kan tyckas vara en mindre grej. I användning spelar det ingen roll alls, det är nästan lättare att använda switcharna utan dem. Vill man få synthen i originalskick kan det dock bli dyrt. Jag har sett att sådana plastbitar har gå för över 150 kr/st! :eek: :eek: :eek: :eek:

• Medlem
  • 2005-07-08 01:14

det är filtkuddarna under rattarna som kostar liksom! 2000 per kudde är ju helt ok...

Snacka inte skit om Moog the Rogue

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-08 11:50

Det gör han inte. Han snackar om något han pudrar sina kinder rosenröda med.

Isf var det dyrt smink! Borde ha varit bättre med tanke på priset.

Z: Eller hur! Minimoog/proone/cs15/2600/prophecy/osv är också DUKTIGT kassa.. bara en röst ju

Isf måste jag säga att jag tycker pianon är förjäkla kassa också. Massor med röster men bara ett ljud med små små variationer.

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-07-08 12:48

OK-OK!
Jag ska utveckla mig lite, innan jag blir hängd! :rolleyes:
Byggkvaliten på Rogue är RIKTIGT RIKTIGT dålig.
Vågformerna väljs med en vippbrytare för BÅDA OSCILLATORERNA SAMTIDIGT!!! :eek:
Pulsvågorna är förinställda på 50% på den ena respektive 25% på den andra oscillatorn.
Pitchhjulet har ett mittenläge som man måste BRYTA LOSS, dessutom är båda hjulen inte släta & fina, utan "spetsigt vassa".
Envelopen är ställbar för att kunna påverka VCA, VCF eller båda samtidigt! :eek: :eek: :eek:
32 riktigt USLA tangenter! :hmmm:
Me no like!
OK?

Det är ju en budgetsynth så man får väl inte förvänta sig alltför mycket "features". Den låter förbaskat bra iaf och knäcker en hel del andra synthar som kan mer enligt min starkt subjektiva smak. Klart det är tråkigt att byggkvaliteten inte är den bästa men fräscha exemplar lider inte så mycket av det. Min har t.ex. inga problem och jag upplevde faktiskt min ProOne som sämre byggd.

Pitchbendstoppen går att ställa hårdheten på och min Model D har också ribbade hjul -för bättre känsla!

Jag respekterar din åsikt, ville bara provocera fram lite saklighet!

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-08 13:22

...och jag ville provocera fram lite bättre språkbruk genom att försöka få fler människor att förstå att synthen heter Rogue och inte Rouge. Hade den varit rosa hade det sista namnet varit lämpligt, men det är den inte. Den är dessutom finurligt namngiven. Rogue fick den heta för att folk skulle uttala Moog rätt. Moog skall nämligen rimma på Rogue.

För övrigt tycker jag Rogue är en förträfflig liten välljudande synth. För 2.500 kr/st hade jag mer än gärna köpt åtta stycken och stackat dem till ett polyfoniskt monster som en person hade gjort med Waldorf Pulse i en annan tråd. :kaaaka!:

Ursprungligen av amino:

Den är dessutom finurligt namngiven. Rogue fick den heta för att folk skulle uttala Moog rätt. Moog skall nämligen rimma på Rogue.

Jättefinurligt, faktiskt! För ALLA vet ju hur man uttalar Roug... Roge.. Rogue!

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-07-09 00:25

"Mowg Rowg" ska det uttalas enligt Dr Bob!

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-07-09 00:48

Haha! Måste gå in på Mug och lägga ett bud på 2500:- nu bara för sakens skull.

Hänvisa dem hit om de inte tror att 2,5 är ett friskare pris än 10

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-07-10 03:37

Det ska jag göra. De kan behöva en smäll på näsan. De har fortfarande inte beställt in en reservdel till min microkorg till exempel. Har iofs släppt det lite nu för jag orkar inte gå till butiken för att se att de jobbar längre.

Bevaka tråden