Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver förslag till lösningar! DSP-kort, audiointerface o.s.v..

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-07-22 14:16

Ah, ok. Jag har PM:at Globalmotion. Får se om han är intresserad..

Nej det är samma, bara bytt namn för att det är mera ett komplett system som säljs idag, innan kunde man köpa bara korten om man ville. Det är samma kort. Nya är dock på G har jag läst med snabbare DSP:er.
Sen har de ju släppt Profit-5 ASB eller vad den nu heter, säga vara uppbyggd av de nya snabbare korten som kommer, om det är sant vet inte jag...sen kommer MINIMAX ASB oxo...

Man kan köpa LUNA och sen om man behöver mer kraft köpa vilket CW-kort som helst. Goast är väl XTC med 14DSP (booster). Men LUNA är i minsta laget, går inte köra så mkt...

Luna2 - 3DSP heter idag Scope Home
Pulsar1 - 4DSP
Pulsar2 - 6DSP, heter idag Scope Project
SRB finns tydligen som både 4 och 6DSP (finns väl flera namn på denna oxo tror jag, bl.a Pulsar2 XTC med 6DSP)
XTC (har jag för mig) - 14DSP, heter idag Scope Professional

Det är för att OM man köper sig ett CW-kort så KAN MAN få den gamla
mjukvaran (Scope 3.1). Den nya (Scope4.0) ingår i de nya paketen. Fast CW brukar vara schyssta och ge en serial till 4.0, men man har ju fortfarande bara de pluggarna man hade innan så...

XTC var bara ett pulsar2 fast utan in/ut-gångar och begränsad mjukvara. Det som numera är Scope Professional är det som förr kallades Scope (lagom förvirrande?).
Sen så fanns även PowerPulsar ett tag med 15dsp's. Utöver det så fanns ett par olika versioner av luna2.. powersampler och electra.

så kanske det var, skall kolla med polarna i Colony-5 som har 2st 14DSP kort...

Bevaka tråden