Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fylliga pads?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-12 15:58
Citat:

Tack för tipsen, men vi kan nog utesluta alla mjukvarusyntar. Jag är en hård pippi som gillar hårda varor.

Det var ju andras recept "på en enkel men kraftfull padda?" du eftersökte så jag tycker mjukvarusyntar och effekter går in där också. Att du inte är intresserad av att själv köra virtuella syntar vet nog de flesta vid det här laget, men det handlade inte frågan om.

Du sitter väl i Logic också, så effektbiten kan du nytta av ändå fast du kör med hårda syntar.

Våga testa gratis mjukvarusyntar!
Crystal är finemang t.ex..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-12 16:26

Näe, utesluta mjukisar ska vi inte göra. Wavestation finns ju som mjukis
Sen har vi Adrenaline (som bygger på NI Kontakt) som har ett par fina presetpads. Icke att förglömma. Värme och jox fixar du med ett par UAD-pluggar.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-09-12 17:01

Det borde ju gå att hitta padljud till de syntar du har, så kan du lyssna ifall det är nått du gillar och desikera det och se ifall det är någe knep som finns.... det är ett sätt att göra...

Jag är inte så bra på pads men när jag väl försöker mig på så brukar jag köra pwm och även lfofiltrera med samma lfo fast inte så mycket eller en envelope till filtret som är slö och dann.... och sen blir det drones eller nått helt annat ljud tillslut,.,.

Bevaka tråden