Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus TI släpps 3:e Oktober (World Wide)

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-09-19 17:56

Inte en dag för tidigt men nu verkar den vara på väg, på riktigt.

Access

• Medlem
  • 2005-09-19 18:20

Wee, bara X månader försent

• Medlem
  • 2005-09-19 21:51

Yep, 7 månader eller så

Hoppas den blir X gånger bättre nu också

• Medlem
  • 2005-09-19 22:57

Står själv i valet/kvalet om man ska sälja min VirusB och skaffa sig en TI.
Coolast hade varit att att skaffa en VirusTI Keyboard och sätta B'n på det lediga utrymmet ovanpå

Med tanke på att den har det mesta (enligt spec iaf) så känns det som att den bör räcka bra länge.
Men men, 23k är alltid 23k (känns till och med illa att skriva )

Jo mycket för pengarna och mycket pengar

• Medlem
  • 2005-09-19 23:18

Då är nog Korg Oasys lite värre... 79.800:- på Musikbörsen. DET är mycket pengar

Men den här gången skall fan TI:n stå på stativet innan jag annonserar ut KC:n igen Eller så kanske man behåller den och köper ett stativ för tre syntar istället för två som jag har nu. Hmm, huvudbry...

• Medlem
  • 2005-09-20 00:03

Eller ska man skaffa sig en desktop till , ha en på varje sida om monitorn.
Teknikbögeri....jag vet

Jo Oasys'en verkar ju nästan fånigt dyr.
Men men, finns väl säkert en mening med den också.

Äntligen

En sån däringe datagrej lär ju vara full med buggar!

• Medlem
  • 2005-09-20 13:30
Ursprungligen av timothy:

En sån däringe datagrej lär ju vara full med buggar!

Du kan dock använda den utan dator integrationen om det skulle vara buggigt.
Vilket iof gör att man tappar idén bakom synthen.
Men tittar man bakåt under dom år jag haft VirusB så är Access riktigt duktiga på att fixa ev. buggar.
Har hittills aldrig behövt upgradera pga en bugg utan endast för att få extra features.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-20 13:09

Äh, en Virus B och en Microwave XT och en bunt effekter kan man ju få billigare och de lär ju vara roligare. De måste ju ha gjort någon bra uppgradering på oscillatorerna eller filtrerna för att få den att bli riktigt intressant.. Okej, den har hypersaw men vafan, det var fett nice för fem år sedan.

• Medlem
  • 2005-09-20 13:27

Som gammal virus ägare så är det dessa funktioner som lockar mest:

Individuel Reverb/Delay för varje patch i en Multipatch, istället för en global.
Vilket för mig är no.1

Egen patch editor, Sound Diver i alla ära men detta bör iaf få bort endel buggar/problem, särskilt nu när Apple lagt ner PC sidan.

Att kunna utnyttja Virus'en som vst-effekt.
Får se om USB interface'et håller, men att kunna dra ut ex. andra vst instrument genom virusen utan en massa AD/DA steg.
Hade helst sett FW men man kan inte få allt

Som B ägare få alla features som C ägarna haft tillgång till

Plus en massa annat, mycket hänger nog på mjukvaran.
Å andra sida så tippar jag på att det är det dom kämpat med i 7 månader nu.

Hehe.... "Pölar"
Hehe...

• Medlem
  • 2005-09-20 15:45
Ursprungligen av android:

Hehe.... "Pölar"
Hehe...

Jepp, fast danska pölar

Skrev faktiskt om det i virus-mail-listan för ett halvår sedan, fick ingen respons på det dock

Det är klart att vara buggigt i början precis som all ny hårdvara/mjukvara särskillt eftersom det är ett nytt sätt att integrera hårdvara med mjukvara. Hoppas det funkar bra så får vi kanske en ny boom bå hårdvarumarknaden.

• Medlem
  • 2005-09-20 15:17

Helix: Nytt är ju även wavetables, dessutom har den individuella Reverb och Delay inställningar på varje part medan alla tidigare endast hade en global. Sen finns det en massa annat nytt antar jag.

timothy: Vad jag vet så är en av förseningsorsakerna just buggar så förhoppningsvis ska den inte vara så buggig (de har ju ändå gått över tiden med 7 månader)

Precis... Eller norska, väl?
Jag har också slängt ur mig det på några olika forum tidigare, men folk verkar inte ha samma "humor" som jag....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-20 17:14

eXode: Mjo, jag menade det fast jäkligt otydligt då jag skrev att man kunde få mer utav en Microwave XT då det är en wavetable synth..

Lite presets ifrån Vengence-killen (som står bakom lite ljudbibliotek till ganska många maskiner; Nova, Pro-53 och så vidare)

http://www.access-mirror.de/files/demos/VTI_vengeance_demo.mp3

Men man får ju lite känsla över hur maskinen låter även om mycket (95% av presets är nog till trance/clubmusik).

Men killen är duktig även om han nu råkat mosa in allt i lite för mycket reverb.

• Medlem
  • 2005-09-23 13:14

Jo, är det techno/trance ljud man är ute efter så är nog Vengance en av dom bättre, han har ju gjort endel gratis och betal samlingar.
Cosmic Dreamer har också gjort två bra libraries i den genrén.

Sen håller jag med att en del presets har för mycket reverb.
Men det är ju enkelt fixat

Finns här nån som har tänkt sig köpa en Virus TI när dom äntligen kan köpas i snar framtid?

Är bara intresserad av att veta, har inga planer på att köpa en sån själv dock..

• Medlem
  • 2005-09-26 10:10

Vet ej än, måste testa först.
Man får ju dock en del skoj för 18k (som desktopen kostar).
Är lite sugen på en machinedrum och ett nytt ljudkort.
Så det är lite knepigt just nu

"Men man får ju lite känsla över hur maskinen låter"

Då det gäller vengence så, nej (eller kanske iaf lite i det här fallet.. jag vågar inte lyssna). Jag har lyssnat igenom nästan alla samples han lagt upp på sin egna sida iaf.. och det är inte så syntarna låter. Han har ju smackat på colloseumreverb, jättechorus och sen delay över det på i stort sett allt! T.om. på syntarna som inte har några effekter! Syntarnas sköna grundljud är som totalt bortblåst. Tragiskt.. det där är verkligen misshandel

..men visst.. spår av syntarna kan man märka av om man vet sedan innan hur de låter.

...som en polare sa "om det nu är en Total-synth då kunde de väl för fan sätta dit ett ADAT ut o inte bara en SPDIF"

När det är nån som köpt sig en TI köper jag gärna er gamla KB/KC

• Medlem
  • 2005-09-26 16:28

Finns ju ett par annonser på vendolin.
5.5k för en B är ju inte så tokigt.

för en B tycker jag det låter dyrt, när KB inte ligger på mycket mer...jag har redan en A men vill gärna ha tangentbordet så en KB eller KC hade vatt fint...

• Medlem
  • 2005-09-27 08:33

Gamle Calle: En här iaf. Jag lade handpenning på en redan i januari Eftersom den klarar allt en KC klarar så behöver jag inte testa den. De många extra rösterna och datorintegrationen var tillräckligt för mig att byta upp mig. Nu återstår bara att bestämma mig om KC:n skall iväg eller inte. Jag var säker på det i februari. Hade tom en köpare på den för 10kkr men nu vettephaen... Ju längre jag väntar desto mindre benägen är jag av att göra mig av med den. Men så är jag en typisk samlare också

Ang vengeance: heh, ja han sparade inte på reverbet ... måste ha slitit ut en två-tre effektenheter bara på den demon.

Fråga kolon; är alla grejerna han spelar från kända låtar? Kände igen bl.a. riffet från "Narcotic" samt Adagio for strings av, öh .. Tiesto eller vem det är.

Bevaka tråden