Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus TI släpps 3:e Oktober (World Wide)

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-09-27 14:59

Samuel Barber är det som komponerade "Adagio for strings". http://www.modern-strings.de/sound/barber.htm

Sedan kom trancegossarna och gjorde cover.

• Oregistrerad
  • 2005-10-19 13:01
Ursprungligen av jgb:

Samuel Barber är det som komponerade "Adagio for strings". http://www.modern-strings.de/sound/barber.htm

Sedan kom trancegossarna och gjorde cover.

Fyfan vilken otäck version du refererar till i den länken ...

Vill ni höra hur den ska låta på riktigt, kolla in Bernstein (barbers, "polare" dessutom...) med NY Philharmonics ... det är så man nästan är beredd att gå i graven så vackert det är ... sen finns det en transkription av den till kör, då blir den istället ett fantastiskt agnus dei, accentuskören och laurence equilbey (fransk inspelning) ...

Vill ni ha, skicka pm så kan jag maila mp3:or om ni inte pallar leta upp ...

---

"du är aldrig tuffar än din sista hit"

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-27 15:10

Adagio är ju snarare en musikalisk benämning så det finns ju många, men den mest kända är väl ändå Albinonis Adagio. Är det inte den du tänker på?

• Medlem
  • 2005-10-06 18:28
Ursprungligen av makari:

Adagio är ju snarare en musikalisk benämning så det finns ju många, men den mest kända är väl ändå Albinonis Adagio. Är det inte den du tänker på?

Albinonis Adagio är den med Orgel va? Brukar användas som dödsmarch vid begravningar (i Svenska kyrkan dvs)

Barbers Adagio för Strings är den som William Orbit gjorde en cover på, original temat är ju med i "Plutonen" bl.a. när Elias (Willhem Dafoe) dör. Om jag kommer ihåg rätt dvs

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-27 16:50

Nupp, just den heter Barbers Adagio..

• Medlem
  • 2005-10-03 13:45

Någon som har sett något "bra" pris ute i handeln ?
Host fitzpatrick är det:

Virus TI Desktop 18.995:-
Virus TI Keyboard 24.995:-
Virus TI Polar 24.995:-

• Medlem
  • 2005-10-06 17:54

Ehhm, fick via virus mailing listan tips om boxymusic.com.

Dom tar ca 14.5k för TI Desktop och 18.6k för Keyboard/Polar.
Inkl. belgisk skatt på 21%

Låter ju "tokbilligt" jämnfört med svenska priser.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-11 23:58

Nu kan man tydligen köpa alla tre Virus TI syntharna på blocket.. Killen som säljer motiverar det med "Säljer pga av brist på pengar"... Lyckas man komma upp på internet lyckas man också lista ut att så är inte fallet.. Har killen skojsiga kontakter eller?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-10-12 08:01

Nja. Tveksam till att han kan leverera. Han brukar annonsera ut en del prylar, nya med kvitto, på Vendolin. Om du vill köpa ett exemplar så beställer han det från USA och säljer det sedan till dig.

Nu har iaf Fitzpatrick skeppat ut första batchen Virus TI till butikerna.... Polar är rätt nice, nästan lite jobbigt med de ultrastarka LED:arna, dock.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-19 17:06

Var inne hos Jam lite idag och testade Virus TI:n, den lät faktiskt mycket bra, till skillnad från Polyevolver som lät jäkligt tråkig i jämförelse

Jag diggar iof de stenhårda filtrerna som virusen har. Hypersaw var rätt kul att leka med, en klar JP-8000 dödare. Hypersaw på två oscillatorer var rätt så fett om man säger så. Man får väl bara hoppas att den inte kommer användas så värst mycket mer i trancelåtar.. Den har rysligt skönt klaviatur om man jämför med Pölar. Hade jag skaffat en hade jag nog ändå skaffat en Pölar för den är så snygg, helt vit med en träkant under klaviaturet.

Ett liten mp3-clip på hur hypersaw låter om nån vill veta:

http://users.tkk.fi/~jaoinone/1/dasboottia.mp3

Det är inte jag som har köpt en Virus TI, utan en polare. Jag är ganska övertygad om att hypersaw kommer användas _mycket_ inom bögtrancescenen ;).

Bevaka tråden