Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Korg

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-25 11:09

Det finns det nog!

http://www.google.se/search?hl=sv&q=korg+trinity+patches&meta=

Enkelt? Ptja, det är det. Men du ska ju ha viljan i så fall. Själv gillar jag att programmera ljud, har dock ingen Trinity. Har haft en Triton och en Triton LE, de var lätta. Men ändå inte så spännande att göra just ljud på kanske, roligare i så fall att pilla med sequencern. Jag gör dock egna ljud till min JV1080, en synt alla klagar så mkt på, den tycker jag är kul att programmera. I must be crazy.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-26 13:56

Ha! Vi var före Harmony Central med den här nyheten! Ha! Ha! Ha! Skryt skryt. Tack till "Johans" för det indirekta nyhetstipset.

  • Medlem
  • 2005-11-26 22:47

Har snokat runt lite, framför allt på Fantomen. Den imponerade på mig (eller kanske Roland lyckades sälja konceptet till mig). Underbara Rhodes och wurlies, snygga stråkar och hyggliga dinosarieljud. Sen så måste jag gått i ide sedan 10år
Va grymmt coolt att kunna importera samplingar och bara mappa upp dem på padsen å rocka loss. Och jäklar va lättjobbad seQ verkade. Min enda referens till nyare workstations är min hatade Korg Triton le (piss snål vi sparar på allt)

Är verkligen allt så jäkla bra, för 11 tusen dineros?

Håller med, PF... 1080´n är faktiskt helt ok om man sätter sej in i den.

  • Medlem
  • 2005-11-28 16:16

1080:n kan man göra hyvens ljud på om man använder sig av de lite mer märkliga kopplingarna ("ringmodulatorn" och andra bra saker). Använd alla enveloper och snedstämningar man kan så får man bra liv i ljudet.

Det är ju så med i stort sett alla syntar/romplers/samplers, vet man hur man bygger ljud från scratch så kan man få fram massor av bra ljud trots att de presets som finns är oanvändbara. Så, innan man tror att en ny ljudalstringsmanick är lösningen på ens problem så bör man ha lagt tid på att lära sig det man redan har!

Har man inte tid dock så är det väl iofs bara att ta genvägen och köpa det som har de ljud man vill ha som presets.

(ok, svårt att få fram bra pianoljud på en 303a, men ni förstår säkert vad jag menar)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 16:26

Alltså:

. Korg är dumma. De har redan en synth som heter TR och det är den gamla TR-racken. Nu kommer det säkert att bli förvirring.

. Länken (till rolandsamplers.com) som Mårre postade har en banner högst upp där de gör reklam för Translator, ett program för att konvertera samplingar, men det går inte att klicka på den bannern för att komma till någon mer information om programmet.

Bra jobbat

Och förresten:

. Kurzweil K2600 kan inte kännas gammal. Den är lika tidlös som K2000 och K2500

Och förresten 2:

. Jag håller med PF, Johans och jgb om att JV-1080 (fast jag har en JV-2080 med fem kort) är helt okej om man bara börjar pilla lite djupare på den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-28 17:09

Just pianoljud är den iofs inte så kul på. Längre... Men jag gillar pianoljuden på en del av korten. Apropå det måste jag ha ett nytt sessionkort. Igen. Har ju köpt bytt sålt lite för mycket.

...jag tycker Kurzweils micropiano funkar riktigt bra! Bättre dynamik än i Rolands burkar... Förresten, Kurzweil borde sätta Korg på plats, bräcka Oasys...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 21:49

Det beror på att Roland inte har någon dynamik i sina 1080-pianon Allt de har gjort, mer eller mindre, är att låta velocityn styra mängden filter vilket inte är helt rätt sätt att angripa en flygel

...sessionpianot är ju ok, i en mix. Men det beter sej ju så konstigt när rösterna tar slut?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-10 09:28

magic , du vet vad du pratar om, COOLT!
Jag har KORG sedan länge, ROLAND E DÖD för mig, Kanke en grym zombie i framtiden.
KOLLA på M3An, den e inte som KORG, Fans den e KORG, micron e fett, Har TR Använder bara för 64 MB samplingar converterade, Men men, var hittar man en ny KURZWEIL med 1 GB SAMPLE RAM, 10 TFT touch, lätt som plätt och en massa oljiga sounds?
KOMMER EJ,
Allt förstördes av PC,n tror jag,
Vi började med CRACK, då blev det bara dåliga syntar,
TÄNK SÅ ROLIGT MAN HADE INNAN!
nu e allt palst, FÄRG LCD, HDMI och TANKA FETT!
SYND!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-10 09:29

Glömde Säga Att Tr, E Sakta På Ladda Samples, Ström Av Brott= Skit I Den Giggen!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-10 10:33

Hmm på tal om CRACK ja...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-02-10 10:41

värst vad många nystartade konton som är negativa

2008 - negativa året ?

"Ström Av Brott"

Jo, på sätt och vis kan jag hålla med. Att förpesta luften med kolkraftsbaserad elektricitet är ju snudd på brottsligt.

Bevaka tråden