Vi verkar ju alla ha lite olika metoder för hur vi jobbar mest effektivt, eller bara som det passar oss bäst....
Hur gör du - brukar du använda olika tangenbordskommandon eller klickar du dig fram med musen på skärmen...?!?
Själv nyttjar jag båda metoderna och det känns mycket som om det är en vanesak. Vissa påstår ju bestämt att det går mycket fortare att använda tangentkommandon generellt, men personligen tycker jag inte om att "släppa blicken" från skärmen. Visst, en van tangenbordstryckare behöver ju inte titta på sina fingrar säger du. Ok, somliga kanske - själv har jag efter över femton års dataanvändande fortfarande lite knepigt med vare jag befinner mig ibland alla tangenter... :rolleyes: Det går mycket fortare med musen! Och allra helst (önsketänkande om framtiden) vill jag kunna jobba med en "penna" direkt mot skärmen (jag vet att sådana redan finns idag, men de känns lite för mycket kompromiss änsålänge).
Å andra sidan så finns det ju tillfällen då det är avgörande om du har en en- eller tvåknappsmus och då måste du börja nyttja tangenkombinationer iallafall...
Så hur gör ni...?!?
[ 09 Juni 2002, 12:26: Meddelandet ändrat av: Clavius ]