Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser era...

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av indigo:

... sång genom sm-58 och megafon.

Nice med megafonen ... Funderade faktiskt på att köra med det nån gång ... Lite ABBA ... eller ja ... Kul grej iaf

Kroffe: Håller med Sågtanden där ... Riktigt trevligt! Svängigt groove så det räcker

Sawtooth: Snygga bilder! Den sista på dig är speciellt cool

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-09 16:53

-Laptop som kör Ableton Live 4 (rustar just nu upp till 6, men tar sin tid att rendera och föra över. Många freewareplugins som inte finns till mac osv)
-Bcr 2k
-Octapad + 2 Tama TS100 -> roland D2
-Waldorf Micro Q key
-Extern delay som jag lägger på sångaren då och då.

Sist i Hultsfred fick jag köra med en iPod Nano istället för dator, pga att den kändes opålitlig. Den har inte vart sig själv på sistonde.

Har lite planer på att ändra riggen lite dock. När Korg Kaoss pad 3 kommer ska den användas på sången istället. Tror nog att jag kommer köra med backtracks från ipoden i framtiden istället. Känns som att laptopen mer och mer används som en avancerad bandare, och att jag hellre spelar än tweakar nuförtiden. Känns lite mer live också. När jag spelar ute så värdesätter jag väl mer performance än ljudkontroll tror jag. Micro Q'n är ju kompetent för syntljud med mera så jag kan göra rätt mycket tweak på den också.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-09 19:27

Oberfunker: Tack, men jag tror sawtooth menade Volantiz musik...;)

Ursprungligen av kroffe:

Ja det var det kanske, men jag gillade det. Snyggt och svängigt. Inte alls den stil av grejer som jag pysslar med normalt, så det är kanske en del därför - skulle gärna vilja jobba lite med såna sköna grooves

Ursprungligen av kroffe:

Sorry Kroffe. Jag syftade som du sade på Volle. Din grej var också fin! Men Volles dist/bitkrossdub ligger lite bättre i mina öron, subjektiv som jag är.

• Medlem
  • 2006-11-09 19:38

Covenant : sveriges snyggaste (och bästa) liveband.

När va det ni körde med sopsäck?

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-09 23:03

Min enda livespelning hittills (http://spacelabfilm.ath.cx/99festival/99festival_Inyi.mov) blev det min stationära dator (live 5) + midiklav (radium69) + otajt sång + kopiösa mängder nervositet. Triggade loopar och scener med knappar mappade på tangentbordet, spelade lite improviserade saker på svart/vita (radium69an då) och kraxade i micen.

edit: Och varför, var frågan.... Öhm... för att det är vad jag har

Blir det noisegig nån gång senare så blir det med en trasig preamp, ett trasigt mixerbord, en bitrman, ett helt mixerbord och någon effekt.

Bevaka tråden