Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

¤PROBLEM: MOOG PRODIGY Synhouse CV/GATE & LINE IN¤

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans!

Det var ett tag sedan jag var hemma nu men det är dags att ta tag i det igen. Min Moog Prodigy modifiering...

Så... Nu behöver jag all erfaren input jag kan få!

Jag hade skivit ut följande övertydliga instruktion ifrån Synhouse hemsida (se länk: http://www.synhouse.com/prodigy2.html ) och hade förberett mig med nödvändiga delar och resurser för detta enkla ingrepp.

Jag är van lödare och har licens för att löda på båda flyg och militärt materiel så jag är knappast någon glad amatör på området precis..

Så..

När jag väl hade installerat allt och synten var ihopsatt igen och jag skulle sätt på den så började jag att lira på den utan några CV/GATE-kablar anslutna.

Då fungerade den precis som förr.. Inga problem.. Bra! Inga komplikationer!

Men...

1) Nu när jag kopplade in CV/GATE-kablarna så kopplades klaviaturen ur precis som den skulle göra.. MEN, ingenting triggades ifrån det externa CV/GATE-kablaget, inget önskvärt beteende..

2) När jag då bara hade CV-kabeln ansluten så gick det att spela på Prodigins klaviatur och tonerna ändrades fram till tangent G2 därefter så behölls samma ton.. Hmm.. Något skumt.. Eller går det att förklara?

3) Hade jag bara GATE-kabeln ansluten så triggades ingenting och igen CV-ifrån klaviaturen på Prodigyn gick fram (förmodligen pågrund av ingen GATE-signal togs emot ifrån paneljacket).. skumt igen.. suck..

4) Anslöt jag något till LINE IN så gick det inte genom mixern.. Inte ett ljud.. Skumt ännu en gång.. dubbelsuck..

Summa summarium och möjliga misstankar ifrån min sida..