Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac & PC i MS annonser

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kompatibiliteten mellan Mac och PC speglas i Microsofts nya annonskampanj. Annonserna kommer enligt med början i nästa vecka publiceras i främst amerikansk dator och finans-press.

Se annonserna:
Annons 1
Annons 2

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Kompatibiliteten mellan Mac och PC speglas i Microsofts nya annonskampanj. Annonserna kommer enligt med början i nästa vecka publiceras i främst amerikansk dator och finans-press.

Apple får konstgjord andning från Microsoft. Tänk på det nästa gång ni får lust att komma med fullständigt obalanserade utfall mot Microsoft. Utan Microsoft, och Microsofts programvaror för Mac, så skulle Apple inte funnits kvar idag.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-10-12 21:50

Är det fler än jag som tycker att Tage-me-T låter bekant?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-12 21:56

Sim Svante... Karbonkopia.

• Medlem
  • 2002-10-12 21:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tage-me-T:
][b]Apple får konstgjord andning från Microsoft. Tänk på det nästa gång ni får lust att komma med fullständigt obalanserade utfall mot Microsoft. Utan Microsoft, och Microsofts programvaror för Mac, så skulle Apple inte funnits kvar idag.[/QB]

Visst, det sägs att office är viktigt för mac.. har alltid undrat varför.. det är ju förbövelen bara en ordbehandlare och ett kalkylark...

men visst tusan hade Apple överlevt utan office..

Kanske hade det funnits ett Appleworks med en massa killerfunktioner gratis för Windows/mac/lunix som arbetar med PDF nativ, alltså PDF är filformatet..

Hörde att senaste Word bara öppnar filer från Word-97 eller senare,, Vad fan är det för arkivbeständighet?? om jag skrev mitt livs viktigaste dokument december 1996 så går det inte öppna 2002.... Vad var det för nya killerfunktioner som kom i office 97 som befogar ett nytt inkompatibelt filformat????

Jag kan öppna den mest typografiska och språkliga avancerade tio år gamla postscriptfilen idag..

Ursäkta stavfel och annat skit, jag är bra dragen(lördagkväll för bövelen)

Ps Tage-Me T är min gamla bästis Svante Wendel från malmö... Svante blir man inte av med så lätt....

[ 12 Oktober 2002, 22:03: Meddelandet ändrat av: nixon ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-12 22:17

Ha ha, jag har hittade Svantes armésida.

Fina krigargrejor. :/

[ 12 Oktober 2002, 23:01: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • 2002-10-12 22:25

Svantes arme sida är fin..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-12 23:05

Men vi har ju ingen armé kvar att tala om...

Vad som är mycket intressantare än Svante är texten i Pyttemjuks reklam: it´s the most reliable, stable, easygoing Office yet.

Kort sagt: Vår pc-version är mycket sämre...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:

Se annonserna:
Annons 1
Annons 2

/M

La en tråd om detta redan i fredags. Macceentral skrev en artikel om det hela.

• Oregistrerad
  • 2002-10-13 00:42

Annonskampanjen gäller visserligen Mac-produkten Office X. Det hade varit andra bullar om det var en annons för en Windows-uppdatering. Snarare är det PC-sidan som förs in i Mac-annonseringen - "Om du köper Office X så kan din hopplösa Mac faktiskt snacka med en riktig PC". Så kan man ju också tolka det. Jag tycker att Microsoft gör bra prylar för Mac så jag klagar inte, det var en rätt kool annons också. Tvivlar på att de kör den i Sverige dock. Om så, så bara i MacWorld tyvärr. Microsoft skulle kunna göra mer för att föra fram Mac´en som ett alternativ, men det gör de inte. På deras sajter är upplägget helt PC-inriktat. Som Mac-användare ska man vara tacksam för det vi får. Man borde nästan stödköpa Office för Mac. Jag tror att Microsoft funderar på Macintosh cirka 0,00000000002% av sin tid.

• Oregistrerad
  • 2002-10-13 00:45

Chaos: Det är ingen tävling.

Gjorde ett fint wallpaper av bilden ifall någon vill ha

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-10-13 08:33

Argh! S_W är en militärälskare (reservare?). Det skulle ju kunna förklara en del...
Fina bilder på musikförbanden. I januari är det 10år sedan jag ryckte in till dåvarande musikplutonen. Fy sjutton vad tiden går...

• Medlem
  • Harestad
  • 2002-10-13 10:43

Men va fan gör trädgårdstomten där?

Ojoj...det är ju inte svårt att se vilkan man skulle vilja ha om man inte kan något om datorer utan bara ser skillnaden på burken.

Lite coolt att Macen nyss har badat om man tittar på "fot"-avtrycken. Betyder det att Macen klarar mycket mer än PCn eller är det en anspelning på Aqua.

Jag gillar annonsen helt klart.

Trädgårdstomte befriades

HELSINGBORG (TT)

När en familj i skånska Kullabygden blickade ut över sin villaträdgård häromdagen fann de i stället för sin kolorerade trädgårdstomte ett plakat med franska revolutionens slagord "Frihet, jämlikhet, broderskap" och hälsningen "Jag har det mycket bättre nu", undertecknat tomten via Trädgårdstomtarnas befrielsefront.

Tomten var en souvenir från en semesterresa i Belgien och trots att familjen höll den kär kunde ingen bli riktigt arg.

-- Vi blev mest förvånade och fick oss ett skratt, berättar den 14-årige sonen för Helsingborgs Dagblad.

Enligt tidningen är detta det första kända bortrövandet i Skåne av Trädgårdstomtarnas befrielsefront. Organisationen har hittills slagit till mest på kontinenten.

---------------------------
Kan det ha varit Bill som var ute och snodde tomten.

edit:
Hittade organisationens webplats:
http://welcome.to/tradgardstomtarnasbefrielsefront

[ 13 Oktober 2002, 11:11: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
Chaos: Det är ingen tävling.

heh,
Ville snarare knyta till Maccentrals artikel om någon missat mitt inlägg pga dålig rubrik. Inte vara viktig.

Men åter till ämnet. Personligen tror jag att det är bra för Apple att Microsoft faktiskt valt att fortsätta utveckla Office paketet för Mac OS X. Och jag tror inte att folk tror att Mac är ett dåligt alternativ pga av den här reklamen. Tror heller inte att det är avsikten från Microsofts sida. Utan de vill helt enkelt få folk med Macar att förstå att om de kör Microsoft Office på sin Mac blir det enklare om man har att göra med folk som kör Windows. I alla fall om man byter Offices olika filer en massa, vilket många gör.
Däremot är det nog ganska klart att reklamen inte syftar till att berätta för Windows folk att Offices paketet faktiskt finns till Mac också. Utan snarare att få de som redan kör Mac att använd Microsoft Office.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Lite coolt att Macen nyss har badat om man tittar på "fot"-avtrycken. Betyder det att Macen klarar mycket mer än PCn eller är det en anspelning på Aqua.

Eller att Macen varit ute på djupt vatten men numera har sitt på det torra?

Själv väntar jag ivrigt på Open Office så att allt tjafs om att Macen är beroende av Lilla Mjuk försvinner. Visst, det är bra att MS Office finns för Mac, till den dagen. Sen kvittar det.

1
Bevaka tråden