Jag har en Virus Ti Polar.
Mjukvaroproblemet har blivit mindre dåligt (Fortfarande rätt buggig). Jag kör INTE min som VST i nuläget, utan kör den som vanligit med MIDI. Jag har uppgraderat den två gånger sen jag fick den i December och får säga att den blivit bättre.
Jag hade en Virus KC innan och tycker att Ti är ett rejält kliv. Filterna låter bättre. Samt den fina grejen med Ti´n är att effekterna inte är globala utan varje ljud har sina egna. Det sägs påverka röstantalet om man "sular" på ordentligt med effekter, men det känns som om det kvittar när man har 80 röster i burken ;). Ti´n har ju den beryktade SUPER SAW ocillatorn oxo om man nu gillar feta Tranceljud av multi sågtandskaraktär. Sen så gillar jag wavetablarna på den oxo. Ruskigt coola PPG´wave likande klanger kan man få fram. Sen har den en bunke mindre features som jag gillar som saknas på de mindre modellerna. Arpeggiator-delen i VST är ju en cool feature bla.
USB kopplingen fungerar. Jag har bara kört den en gång med ett äldre OS , den fungerade men mjukvaran var lite buggig så jag lade ner det i väntan på högre OS nivå.
Annars är jag nöjd med den. Låter fruktansvärt bra (det gör isf virus kc oxo). En ruskigt bred synth men enorma möjligheter. Anledningen till att jag tog en Polar var att jag inte har så stor plats hemma för hemstudio. Sen är den ju ruskigt snygg