Ok , nu har jag kört programmet lite grann och är mkt imponerad
Det är grafiskt otroligt snyggt , det blinkar och tänds dioder precis som på evolvern man glömmer faktiskt att man inte har det riktiga instrumentet framför sig.
Det är rätt tunga specar för att köra programmet minst P4 med 512mb internminne och ett bra grafikkort för Mac gäller Imac G5 med 512mb internminne.
Programmet består i princip av 4 olika editor sidor varav bara en åt gången kan vara uppe (tror jag)
man byter sida genom att trycka på fyra runda knappar längst upp till höger.
Längre ner på sidan har ni screenshots ifrån dom 4 editor sidorna http://www.vyzor.com/Underway.html
Sida 1: SIGNAL FLOW
Här kan du gå in på alla modulerna och göra ändringar i parametrarna som styr modulen
tex trycker du på ?ANALAOG OSC? så kan du ändra på vågformerna , frekvens , glide osv
även filter inställningar , det går snabbt att justera ljudet så som man vill ha det tex vid
slutmixning bara genom att använda denna sidan.
Sida 2: MODULATION
Här kan du ställa in vad som skall moduleras av som skall trigga moduleringen osv
Mkt enklare så här än att försöka ratta in med X & Y matrisen på evolvern.
Sida 3: SEQUENCER
Här har du en step sequencer med pianoroll samt en arpegiator , det är mkt enkelt
att step programera en basgång tex , välj vilken av seq du skall spela in på välj hur många steps 1-16 tryck rec välj på pianorollen vilken not eller använd midi keyboard sedan kan du stega dig fram och tillbaka hoppa över ett step osv , busenkelt !!!
Det går även här att ställa in modulering till höger och vänster
Sida 4:SYNT
Ja ,här har du din Evolver fast som VST synt bara att ratta som vilken vst synt som helst
ÖVRIGT:
Du kan även skicka ljud banker fram och tillbaka spara ner på HD ,editera bankerna ,Det skall tydligen gå att slumpa fram ljud , göra ett nytt ljud genom att blanda 2 ? 4 olika ljuds parametrar
morpha , men inget jag testat .
Jag är mkt nöjd med programmet , enkelt att installera ,inget strul med midi inställningar
grafiskt är det otroligt bra gjort och verkar ganska stabilt.
Ni får ursäkta om jag har skrivit fel eller stavat fel osv , är ingen synt expert så jag har nog inte andvändt programmet fullt ut men jag har gjort så gott jag kan.
Bara fråga om det är ngt mer jag skall testa .
Mvh Jakob