Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neu! Creamware Prodyssey - ASB

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-03-30 15:44

spanky: du kan ju få en emulerad jupiter8 för under 5000kr redan idag. ok, då att man får sämre med rattar å inga trägavlar men ljudet sägs vara bra.
http://www.thomann.de/thoiw5_roland_varios_echtzeit_audiocontroller_prodinfo.html

Ursprungligen av Mårre:

spanky: du kan ju få en emulerad jupiter8 för under 5000kr redan idag. ok, då att man får sämre med rattar å inga trägavlar men ljudet sägs vara bra.
http://www.thomann.de/thoiw5_roland_varios_echtzeit_audiocontroller_prodinfo.html

Sant, och en 303a och annat som grädde på moset också, VariOSen är ganska flott men, halva (fan, mer t.o.m) grejjen med asb'erna är ju knapparna och reglarna.
[CENTER]
"Interface is the new Ljudautenticitet"[/CENTER]

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-03-30 16:09

Frågan är hur länge VariOS kommer att leva...Roland verkar ha tappat intresset för den...den har ju funnits ganska länge nu utan att något nytt har hänt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 18:02

En Jupiter-8 ASB (eller döper de om den till Saturnus?) vore inte dumt alls. En sån kan jag tänka mig. Jag ska se om jag får möjlighet att spela på Pro-12:an och Oddysseyn. Minimaxen har jag provat och den lät riktigt bra (om man stänger av de inbyggda effekterna som lät jätteledsena). Volle grinade illa på JAM när jag spelade spacesynth på en sån.
- Visst, visst, sa Volle, man kan göra så här oxå - så skruvade han fram något som brusade och lät konstigt .....

Möjligt att Jupitern är mönsterskyddad och varumärkesskyddad så att de inte får göra en sån.

Även möjligt att den är för tråkig när man inte ser hur stor den är för att orka bry sig om att göra en klon (om man inte jobbar på roland då). Jag skulle aldrig i livet få för mig att göra en jupiter-klon iaf.. hellre klona en nord lead isåfall

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 19:54

V: Du har nått emot roland va? ;o)

Närå.. deras effekter och v-synth gillar jag.. men de flesta av deras syntar helt enkelt låter väldigt ointressant men har ändå hypats upp något helt vansinnigt. Det coolaste med jupiter8:an är ju dess utseende när man står och petar på en.. ända tills man trycker på dess tangenter och den bara säger "fjupp".

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-05-29 20:33
Ursprungligen av Volantiz:

"fjupp".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 20:49

Haha! "Fjupp!"

Volantiz for president, eller vänta, sån har vi ju inte, ehm, kung då, eller eeh...

Vill att de ska göra en Xpander/matrix 12 klon med lite extra lull-lull.

• Medlem
  • 2006-08-17 00:15

och jag som hade siktat in mig på att skaffa en evolver...så kommer ni och gör mig sugen på fler saker! den där såg ju finfin ut

jag har haft en liten tanke att jag ska sälja min pro one och skaffa en MEK...är det värt det? jag får väl spara upp till mellankostnaden isåfall.

Ursprungligen av VCO:

och jag som hade siktat in mig på att skaffa en evolver...så kommer ni och gör mig sugen på fler saker! den där såg ju finfin ut

jag har haft en liten tanke att jag ska sälja min pro one och skaffa en MEK...är det värt det? jag får väl spara upp till mellankostnaden isåfall.

Japp. Med råge.

...för att inte tala om Prodyssey...grymme-fet!
Jag laddade in Trance-banken till Pro12 och jag tror jag höll på att svimma...stått och lekt med Virus-C i 2-3timmar och Pro12 spelade skiten ur den, öööhhh, måste checka det igen, trodde fan inte mina öron.

Även om jag ä tokig i alla mina SCOPE synthar, så är Prodyssey min livskamrat.
Om man bortser från modular/flexor, men det är en helt annan femma.

Ursprungligen av synthetic:

...för att inte tala om Prodyssey...grymme-fet!
Jag laddade in Trance-banken till Pro12 och jag tror jag höll på att svimma...stått och lekt med Virus-C i 2-3timmar och Pro12 spelade skiten ur den, öööhhh, måste checka det igen, trodde fan inte mina öron.

En CW-frände till, fiiint. Fick äntligen tummen ur att uppgradera till sfp4.5..tyckte inte det gav mig så mycket, har ju nästan alla pluggar redan, men nu skall jag sälja den överblivna minimax och Vectron. Har du testat John Bowens nya Pro-Wave?
Jag har Prophet-Plus och den är grisbra.

Har själv inte uppgraderat till 4.5, beslöt mig för att inte göra det, iomed att jag redan har de pluggar jag behöver.
Hur mycke vill du ha för Minimax förresten?

Har inte testat någon av John's synthar faktiskt, men klippen gjorda med pro-wave'n låter fenomala! Uppfriskande att se att man kan göra så bra grejer utan at bygga sina egna atomer, utan bara genom återanvändning av CW's gamla. (såvitt jag vet iaf..)

Känns som jag har tillräckligt o göra med de synthar jag har dock, man är dessutom ett Modular/Flexor freak också.
Minimax ä jag nyfiken på iofs, har inget ens moog liknande i min lilla samling, men just det att den inte kan fixa det där berömda "moog klicket" i attacken som bara är såå underbart på basar om inte annat, det får mig att hålla lite extra hårt i plånboken. (utöver det faktum att jag som sagt, redan har mer än fullt upp med alla syntharna jag redan har. )

Ursprungligen av synthetic:

En CW-frände till, fiiint. Fick äntligen tummen ur att uppgradera till sfp4.5..tyckte inte det gav mig så mycket, har ju nästan alla pluggar redan, men nu skall jag sälja den överblivna minimax och Vectron. Har du testat John Bowens nya Pro-Wave?
Jag har Prophet-Plus och den är grisbra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 09:53

Den digitala Prophet V (alltså Pro12) var inte så väldans kul. Då är jag mer sugen på Minimax:en, men jag borde väl reda upp i min studio först, skaffa en ny dator och en större skärm (till Cubase 4) osv .. vi får se ..

--
Rizzo, som nu hittat tillbaka till forumet efter en tuff sensommar och höst

Bevaka tråden