Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dator genomgång

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-31 10:17

För att jag inte fick A8V:t att fungera bra med två UAD-1-kort (möjligt men inte såå troligt att det gäller i kombination med mitt RME 9652). Med ett kort funkade allt fint, med två kort fick jag blandade problem, krascher, dropouts m m...

rydan: Skumt där med två uad kort. Bra att veta.

Regenholz: Som jag förstår det så kör deluxe inte pci-express.
(för det är väl en egen grej/standard?)
Eller brukar moderkort både kunna köra agp och pci-expess?
Sen har jag hört att SLI inte ska vara bra när det gäller musikdatorer.

tublenco: jag tror du har rätt.. men bör man undvika all PCI-e för musikdator eller? kanske e en svår fråga..

Du vet inte varför man ska undvika SLI för musikdatorer?

MVH / Micke

Ursprungligen av Regenholz:

Du vet inte varför man ska undvika SLI för musikdatorer?

Är inte så insatt men har läst det på flera ställen att man ska hålla sig borta från SLI.
Sök på "SLI" på detta och andra musikforum forum så hittar du säkert nån info om det.

Dom flesta avråder SLI.. som du skrev!

Jag skulle vilja ha ett moderkort som har stöd för 8gb RAM samt SATA2 och samtidigt vill jag ev. ha någon PCI-e slot för framtida behov..

Läste att Asus A8V hade problem med vissa Firewire ljudkort.. någon som har någon erfarenhet av det?
Någon som vet om A8V stödjer SATA2?

Jag har rensat denna diskussion på diverse inlägg som jag inte vill se på detta forum. De som känner att de vill diskutera detta beslut får gärna skicka ett PM till mig.

Jag har precis byggt en liknande dator med A8V-Deluxe.

Mina råd är följande.

Använd max 2GB minne. 4GB har gett mig oerhört mycket huvudbry och Asus support är en samling pappskallar utan någon som helst kunskap om sina egna produkter.
Kör för tillfället med 2GB i väntan på bättre tider. Det funkar dock toppen.

Firewireporten och AGP delar IRQ så om du kör med Firewireljudkort så inhandla ett PCI Firewirekort.

Det är SATA och inte SATA2 som gäller. Har dock ingen större betydelse eftersom en 7200rpm disk inte kan utnyttja hela bandbredden SATA. Inte en 10000rpm disk heller för den delen.

Du kan dock köp SATA2 diskar och jumpra dem att fungera i SATA. Kostar ju inget extra och kan väl vara kul om man byter MB längre fram.

Undrar du något mer eller vill höra mig spy galla över David Hammer på Asus Websupport så är det bara att fråga.

Hoj!
/Rob

Bevaka tråden