Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-16 14:42

Saxar:

In the Box

MacBook
Apple Remote
60W MagSafe Power Adapter, AC wall plug and power cord
Lithium-polymer battery
Install/restore DVDs
Printed and electronic documentation
Processor and memory

1.83GHz or 2.0GHz Intel Core Duo processor
2MB on-chip shared L2 cache
667MHz frontside bus
512MB of 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) on two SO-DIMMs; supports up to 2GB

OCh priset? Börjar på runt $1000! Helt otroligt billigt, faktiskt. Jag är riktigt sugen...

Jag antar att du skämtar rätt rejält?

näe, JÄKLAR!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-16 14:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 14:49

HUBBAHUBBAHUBBAHUBBAHUBBHAA.....

Jag måste ha en..

En svart...

Ja, det är ju tisdag.

Macbook på Apples hemsida

Frågan är ju bara vad det svenska priset kommer att hamna på. 12000kr till 16000kr?

EDIT: Här får man vara snabb när man skriver inlägg.

Blir nog en för mig också, har väntat på den här.

Ja då så! Då kommer Dalleponken sälla sig till Macfantasterna inom kort.

Kommer hela 99musik bli macanvändare?! Är det en plan från Björnströms sida att slå ihop 99mac och 99musik? Frågorna hopar sig.

intel core duo på alla modeller också, har ju varit lite debatterat.
Nu måste jag bara jaga på dustin så jag får igen mina stålar för pc'n...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 14:57

Lite OT: Men vad kan man få ut för en Beggad iBook G3 800Mhz 640MB ram (i fint skick). Nån tusenlapp?

UGH, så här köpglad har jag inte känt mig på år och dar!

Ursprungligen av zthee:

Lite OT: Men vad kan man få ut för en Beggad iBook G3 800Mhz 640MB ram (i fint skick). Nån tusenlapp?

UGH, så här köpglad har jag inte känt mig på år och dar!

Hur många tusenlappar pratar vi om, om det blir aktuellt??_'

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6254042/wo/Dn1knSPeF9GJ3OhvFi9YqugtlbM/0.PSLID?mco=32B42242&nclm=MacBook

Den billigaste verkar sjysst. Att lägga på 50% för att få en svart med marginellt snabbare CPU och större hd känns väl inte riktigt lika kul...

Reflektion: Har inte Apple några dockor? Främsta anledningen till att jag trivs med laptop på jobbet, en bra docka med allt anslutet (stor skärm, mus och tgb bla). Att sitta 8 timmar med ett laptoptgb är ju ren tortyr imho.

Ursprungligen av Peter H:

Reflektion: Har inte Apple några dockor? Främsta anledningen till att jag trivs med laptop på jobbet, en bra docka med allt anslutet (stor skärm, mus och tgb bla). Att sitta 8 timmar med ett laptoptgb är ju ren tortyr imho.

Man får med en liten vit-adapter för externa skärmar och sedan får man koppla in ett USB-tangentbord och mus i datorn. Fast du kanske ville ha en elegantare lösning?

Ursprungligen av eskimo:

nä precis, var det jag menade, har för mig att det suttit ett 32mb ati någonting

Ahh, jag missförstod vad som menades....

Fan, Apple kommer helt knäcka laptopmarknaden med den här!

Det enda som bekymrar mig är storleken, tyckte det var rätt bekvämt med 1280x800 på en 15,4" widescreen. Men så kanske jag behöver brillor.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-16 15:02

Där kommju min ibook jag väntat på!!! Satckars enplånbok säger jag bara....

Vit vill jag ha!!

haha, 99mac är nere, nissarna där lär ju bli alldeles nippriga när de inte får uttrycka sin glädje

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-16 15:04

10.795!"!!!

dreggel.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 15:04

Fiksofoksi, det var det jag undrade

Det coola är att den kommer med i stort sett allt jag behöver. Och Reason funkar ju bra för Intel Duo numera. Synd att jag måste vänta till september innan jag kan köpa. Men då har förhoppningsvis barnsjukdomarna lagt sig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-16 15:05

Åååååhhhhh.... jag vill ha

Har apple fortfarande 10% studentrabatt?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-16 15:06

Jag har en känsla av att det här var ett oerhört smart drag av Jobs. Jag gråter ju inte heller direkt några tårar för det försenade vista...

Mellanmodellen är beställd. (C.a en månad gissade de att väntetiden skulle bli i Sverige även om Apple Store säger 5 dagar)

  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 15:09

Hur långt tror ni en 2ghz räcker?
Kan den mäta sig med en stationär athlon xp 3200 med 1gig i ram.

Hade varit kul att köra ibook som huvudator.

ett aber är den integrerade grafiken, har det varit så på ibook?

Ursprungligen av eskimo:

ett aber är den integrerade grafiken, har det varit så på ibook?

Ja, det har väl alltid varit så? (Jag har skickat ett antal äldre iBooks på reparation och då har moderkortet bytts ut när det varit grafik-kortsfel, så det verkar ju alltid ha varit integrerat.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Ja, det har väl alltid varit så? (Jag har skickat ett antal äldre iBooks på reparation och då har moderkortet bytts ut när det varit grafik-kortsfel, så det verkar ju alltid ha varit integrerat.

Ni pratar om olika saker. iBook har alltid haft riktiga grafikkort (ATI Mobility Radeon 9550 i den sista ibookmodellen), men fast monterat på moderkortet. Integrerat grafikkort innebär att grafikkortet är en del av moderkortet och dessutom delar minne med resten av maskinen.

Macbook lär inte bli någon fantastisk speldator alltså, men frågan är vad det betyder ifråga om prestanda för musik och media. Som jag förstått det har integrerad grafik dragit ner farten på en hel del PC-maskiner när folk gjort tester.

2papp för lite större hårddisk och annan färg? Eller missade jag något?

Bevaka tråden