Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Volantiz:

2papp för lite större hårddisk och annan färg? Eller missade jag något?

Svart färg är dyr färg.

Ursprungligen av Jochen:

Svart färg är dyr färg.

"Once you go black you can never go back"? :kaaaka!:

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-16 15:11

dvdbrennare, snabbare prossessor .,,

  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 15:15

fast delar den minne eller e det bara intigrerat?

nä precis, var det jag menade, har för mig att det suttit ett 32mb ati någonting

Fast vem köper en Apple för att spela spel? Tror grafiken kommer fungera alldeles utmärkt för musikbruk och grafikhantering iaf.

Citat:

Man får med en liten vit-adapter för externa skärmar och sedan får man koppla in ett USB-tangentbord och mus i datorn. Fast du kanske ville ha en elegantare lösning?

Mjo, en bra docka tycker jag är grymt smidig. På jobbet har jag iaf ett tiotal kablar i burken. Skulle jag sätta i och ur dom varje gång jag ska iväg från kontoret hade jag fått krupp... Blir ju sammma sak hemma med midiinterface, dongle, mixer osv...

Nåväl, tillbaka till MacBook.

Ursprungligen av Dalleponken:

Fast vem köper en Apple för att spela spel? Tror grafiken kommer fungera alldeles utmärkt för musikbruk och grafikhantering iaf.

Det är ju rätt poppis att spela spel på datorer numera (tockna påfund, på min tid var man nöjd med en Atari 2600! ), så en dator som klarar det lite halvdåligt är ett minus för ganska många.

Sen hjälper ett vettigt grafikkort till i OS X och i tyngre program som Motion, Aperture, Jitter osv - finns nog en och annan aspirerande videojock i musikerkretsar.

Ursprungligen av Dalleponken:

Fast vem köper en Apple för att spela spel? Tror grafiken kommer fungera alldeles utmärkt för musikbruk och grafikhantering iaf.

Inte så många, men i och med boot camp så öppnar det ju upp möjligheterna, synd att grafiken sätter stopp.

aja.. någon här som vill tjacka min g4 ibook?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-16 16:10

Yes! den här verkar helrätt i priset! En fin liten macbook med större hd blir det nog strax efter sommaren! Äntligen en mac för musikproduktion!!!

Klockrent Apple!
Nu händer det grejer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 16:16

Ah, och den har ju ljud-ingång!
Bästa ever!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-05-16 16:35

9715kr e ju billigt. Kanske satsa på en sån.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-16 17:04

Jag är nog lyrisk. Eller, nu ska jag inte vara modest: jag ÄR lyrisk... Så smart. Så billigt, så bra. Det enda är ju att jag är fattig. Så... Kanske till hösten.

Nya MacBooken -Finns i svart!

Vet inte om det är gammalt, men den nya MacBooken ser verkligen trevlig ut...

http://www.apple.com/

:kaaaka!:

EDIT: Blixten-Baltazar tror han är snabb...

  • Medlem
  • 2006-05-16 17:11

Tjena blixten. Slår ihop den här med den andra tråden.

Haha oj då
Men satan va du är snabb att flytta när jag felar

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-05-16 17:37

Riktigt surt att den billigaste inte finns i svart. Vitt e vidrigt.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-16 17:50

svart är semst!!

1520:- för att vara exakt: http://www.macfeber.se/

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-16 19:30

Riktigt dåligt med färgen faktiskt. Väldigt mycket pengar för lite svart....

Problemet som vanligt med mac är ju att minnet är dyrt...4900:- för 2x1 gb är väääldigt saftigt. Någon som har tips på någon butik som är billiga på minne? Har ingen koll när det gäller sådant.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-16 19:34

Jag handlade minne till min gammla pb på macoteket, inte så billigt kanske men minnena funkar, vissa minne strular med macar... ett stort plussa tt det var enkelt att byta i min, lyfta 2 duttar och fälla upp tangentbordet och sätta in minne i enhållare precis under, tar e minut...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-16 19:40

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1748 Hittade en sida med lite bra bilder på den. Tangentbordet känns väldigt "Elektronigt" ut faktiskt. Cleant och snyggt!

http://www.looprumors.com/macbookphotos.php en sida till där den packas upp. Nördigt men kul.

Köp ALDRIG extra ram-minne på AppleStore. De har hutlösa priser. Att installera minnet på egen hand är lätt som en plätt.

T.ex Kingston har en lite bra lista på vilka minnen som trivs i Macar.

Jag är totalt off när det gäller apple.. Varför skall man välja den här modellen? (Går i tankarna på att kanske skaffa laptop, och eventuellt då ett äpple, eftersom alla andra kör med det).

Ursprungligen av zeblar:

Jag är totalt off när det gäller apple.. Varför skall man välja den här modellen? (Går i tankarna på att kanske skaffa laptop, och eventuellt då ett äpple, eftersom alla andra kör med det).

Det är en snabb bärbar med smidigt format och allt man kan tänkas behöva inbyggt (det skulle möjligen vara dvdbrännare i den minsta modellen som fattas), till ett rimligt pris och med möjlighet att köra både OS X och Windows.

Det är betydligt mindre av snikmodell än vad ibookarna varit tidigare, och mycket mer en ersättning för Powerbook 12". Det som talar mot den är om man behöver en större skärm eller vill ha en dator som man vet funkar 100% i Windows redan idag. (Det verkar vara vissa mindre konstigheter i windows med Macbook Pro, drivrutinsrelaterat, men kommer förhoppningsvis åtgärdas ganska snart.)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-16 20:11

Svinballt! Jag kör på modellen innan som enda dator och bara den är klart imponerande. Dock inte i hastighet - det löses med nya modellen. Men som laptop betraktad är det en skön liten pryl. Mestadels ljudlös, bra batteritid, riktigt firewire, allt funkar. Nya Macbook känns hur nice som helst!

Är nyfiken på osx och behöver en ny dator, det blir nog en macbook.

man får innerligt hoppas att de är tysta, mini'n har väl haft en del fläkten-blir-högljudd-lagom-till-garantin-är-slut-problem.

Är det en thinkpad?

Bevaka tråden