Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jp 8080

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gjorde en liten "demo" av JP-8000 för ett tag sedan. Den finns HÄR (ca 25 MB)

ooh, kul ^^

låter skitball
jag ær øvertygad nu. ^^
och den har Rolands skøna pitchbend/mod-spak. den gillar jag mer æn "hjulen" på andra klav

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 09:03

samma här .. gillar den 100 gånger mer ja med.

Hej Pippin, har du kvar demot? Jag får min JP 8000 först om en vecka och är duktigt sugen på att provsmaka

Nope, det är i nte kvar. Eller rättare sagt, webbsidan är inte kvar. Men misströsta inte. Ge mig fem minuter så skall jag lägga upp demon på min nya sida.

Hade den redna uppladdad...
www.llesrof.se/musik/jp8000.mp3

Supersaw
www.llesrof.se/musik/supersaw1.mp3
www.llesrof.se/musik/supersaw2.mp3
www.llesrof.se/musik/supersaw3.mp3

Inga andra tillsatser än JP-8000 och lite taskig spelteknik. Kompressor och sådan skit som Nord Lead, Virus och Moogar behöver kan man skippa med en fet JP-8000. Eller hur det nu var. Mitt omdöme om JP-8000 står kvar, det är en förbannat roligt och välljudande synt om man har samma ljudidéal som jag har. det väll säga breda och fluffiga Rolandpaddor. Men helt klart är att Alesis Ion värper grymmare när det gäller brutalt tjocka VA-ljud. Men de går liksom inte att jämföra. Det är som att jämföra en påse blandat smarrigt smågodis med mörk choklad. Det ena behöver inte vara bättre än det andra, det handlar om vad man är sugen på.

JP-8000 oscillatorsync
www.llesrof.se/musik/jpsync.mp3
JP-8000 spelar även bas, JV1080 på drummor.

Pads och bas
www.llesrof.se/musik/The_escape_new.mp3

Gitarrsolo
www.llesrof.se/musik/syntgura.mp3

Senast redigerat 2008-10-31 12:54
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-02 19:36

Helsköna demos ! italo möter neue deutsche welle nice !

tack pippin, lysande insats. Abstinensen växer till sig. Ska hämta den i helgen. Tror att den kommer göra sig utmärkt i mina projekt. Som tenderar att bli mer och mer akustiska, men det är också där det kan bli så härligt smarrigt att smyga in hemliga syntar underifrån. När elektroljudbilden liksom sakta tar över låten, som att under två minuter sakta fade:a från svartvitt till färg =D

Nån får gärna köpa min JP-8080 för 5000: då jag tänker banta min studio en hel del.

Bevaka tråden