Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skönt vintage begagnat lager

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-07-03 16:34

FiveG är rätt galet. Deras högar med tex 808, J8 är rätt bissart

• Medlem
  • 2006-07-03 16:36

Lite bilder, vilken puls hade man haft här tro?

Haha, those crazy japs!
Men jag tror inte det dröjjer länge innan 18db´s studio ser ut så...typ

Det värsta är att det inte är så dyrt där heller... en Minimoog Model D runt 10.000:- Inte farligt tycker jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-03 17:14

Sjukt.

• Medlem
  • 2006-07-03 17:15

nej. Man måste ju kunna köra 808(or) i 7.1 ljud. Annars är det ju ient lönt.

• Medlem
  • 2006-07-03 17:16

Första gången jag såg sidan så trodde jag det var ett museum/montage.

• Oregistrerad
  • 2006-07-03 21:28
Ursprungligen av 18db:

Första gången jag såg sidan så trodde jag det var ett museum/montage.

Det var väl inte så illa gissat...

http://home.att.ne.jp/yellow/fiveg/museum/musium.html

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

• Medlem
  • 2006-07-03 17:17

Har bara haft fyra 808:or hemma hos mig samtidigt.

Ursprungligen av jgb:

Har bara haft fyra 808:or hemma hos mig samtidigt.

Vad gör man med 4 808:or? Finns det inspelningar? Vore kul att höra!

Ja jisses! Sannerligen - vilka vackra högar!

• Medlem
  • 2006-07-03 18:29

helvete!

• Medlem
  • Skurup
  • 2006-07-03 19:24

Möhh

Möhhh,,,,varför ser det inte ut så hemma hos mig????? VILL HA ! ! !

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-03 19:52

Urk...hur ofta ser man 5 Jupiter8, 8 memorymoog eller 15 prophet5 på _samma_ bild?!? :eek:

• Medlem
  • 2006-07-03 20:10

(hittade bilderna från 808-dagen: http://www.analogue.org/mr/sas/808-dagen/index.html)

Ursprungligen av jgb:

(hittade bilderna från 808-dagen: http://www.analogue.org/mr/sas/808-dagen/index.html)

Mmmm... inget går upp emot en skvätt aceton till singoalla och ballerinakex

• Medlem
  • 2006-07-03 20:23

Säger som syked: Helvete! Och lägger till 'ojojojoj'. Om man seriös GAS så blev det nu

• Medlem
  • 2006-07-03 20:25

Noterar att på vissa sidor på museumet står det 'NOT FOR SALE'. Betyder det att de andra sakerna är det? <slickar sig om munnen>

• Medlem
  • 2006-07-03 20:30

Kan priserna verkligen stämma? Tog det högre av dem och en Mono/Poly för 3 å 7 och en JP-8 för 15-16 lök är väl billigt? Fast med moms å tull å frakt så kanske det inte blir så billigt ändå.

• Medlem
  • 2006-07-03 20:51

sawtooth: Polerar och fikar. Ingen musik, bara socialt.

Ursprungligen av jgb:

sawtooth: Polerar och fikar. Ingen musik, bara socialt.

Aha. Ungefär som en syjunta?

Hur vet man vilket pris som gäller? Det verkar vara 2 olika kolumner?

Högra är inklusive skatt - ingen aning om man behöver räkna med det eller inte. Dock så står det "We can accept only a Japanese email." - bummer :X
I vilket fall så lär frakt från japan kosta något i stil me ens förstfödde... I slutändand så gäller nog klassikern "there's no such thing as free lunch"

Ursprungligen av sawtooth:

Hur vet man vilket pris som gäller? Det verkar vara 2 olika kolumner?

Undrar hur många kärnreaktorer som behövs för att starta alla maskiner samtidigt?

Ingenting luktar så gott som gamla syntar

Ursprungligen av Bolibompa:

Ingenting luktar så gott som gamla syntar

Det brukar lukta gammal sommarstuga om vissa...

Ursprungligen av segerfalk:

Högra är inklusive skatt - ingen aning om man behöver räkna med det eller inte. Dock så står det "We can accept only a Japanese email." - bummer :X
I vilket fall så lär frakt från japan kosta något i stil me ens förstfödde... I slutändand så gäller nog klassikern "there's no such thing as free lunch"

Sugen på shopping? En japansk översättare torde väl stå att finna vid något universitet om inte annat? Frakten kan väl ordnas? Tokyo är inte mycket längre bort än Kalifornien.

Vill du bli min personal shopper? Nja, jag är rätt mätt för tillfället

Ursprungligen av sawtooth:

Sugen på shopping? En japansk översättare torde väl stå att finna vid något universitet om inte annat? Frakten kan väl ordnas? Tokyo är inte mycket längre bort än Kalifornien.

• Medlem
  • 2006-07-03 21:23

Ungefär så. Träffas och trivs, låt din 808:a få träffa nya kamrater. Utbyt lite dressyrtips och hur man berätta hur man bäst får den rätta glansen på koklockan.

Citat:

Det var väl inte så illa gissat...

http://home.att.ne.jp/yellow/fiveg/museum/musium.html

Ptja, dom har ju ett synthmuseum men istort sett allt är till salu bara du hivar upp rätt mängd cash där, enligt en kompis som bor där och besökt det monster till butik ett x antal gånger.

Kan även tilläggas att det är sinnesjuka priser i Japan på synthar/musikinstrument. Polaren tackade nej till en mint grå SH101 med modgrip för ~1200:- SEK (originalkartongen kom med!) efter "It was bloody expensive mate. I would never pay that much for an SH101 here." Dom ända priserna som ligger i "våran" klass är faktiskt TB303:orna som kostar ungefär lika mycket där som här.

Bevaka tråden