Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skönt vintage begagnat lager

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2006-07-04 00:02

Helvete villken samling! Jag som letar efter en jupiter8..

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-04 07:58

HEj, jag vill ha en 808.
okej, - vill du ha sh101 till den?
Nej jag tar den som den är....

• Medlem
  • 2006-07-04 11:12

Ett gemensamt 99köpfest. Hyra Containerplats och sitta rulla tummarna i 6 veckor:p

Ohdamn! Polaren ska en sväng till Japan om några veckor. Hoppas han ska förbi Tokyo, för då ska jag se ifall jag kan få han att köpa en Korg DL8000R. Hade varit najsigt...

Hur räknar man om yen? Vad blir 19,800 yen i svenska? 1200? Låter kanske dyrt för ett delay?
Tar man beloppet * 0,063? Jag och matematik gå inte ihop... :|

Och vad ska man tänka på när det kommer till powersupply? Finns det konverters, eller hur ser det ut på hyfsat nya burkar från Japan?

Jag har hört att allt är svindyrt i Japan. Hade man vart lite mer föregatsamän vad jag normalt sett är så skulle man ju ta ett medlemslån och åka dit en vecka och köpa ett smärre lager och sedan kränga grejerna på Vendolin. Man skulle kunna ligga några spänn under normalt Vendolinpris och ändå tjäna rätt bra med stålar. Resan skulle nog betala sig rätt fort.

Efter en valuta omräkning i dashboard så skulle den kosta ungefär 1240 svenska kronor.

Då kanske min matte inte är så illa endå! Det finss hopp...

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-05 12:11

Enklast är väl att använda Google till att översätta belopp i olika valutor.

http://www.google.com/search?q=19800+yen+in+sek

Synapskollaps:
Det är värre med din svenska!

Ursprungligen av amino:

Synapskollaps:
Det är värre med din svenska!

Jag vet! :rolleyes:

Redigerade posten 3 ggr innan jag gav upp. För lite sömn tar nu ut sin rätt. Kanske mitt IG i svensk grammatik har en viss inverkan också?

Google = miniräknare!? Askoolt, tack för tipset Amino! Brukar annars bara svära över alla som svarar justfuckinggoogleit.com!!

menvaffan, kan det vara såhär billigt?
Skatt, tull moms frakt, hur mycket blir det....

svår GAS...

• Medlem
  • 2006-07-05 13:52
Ursprungligen av daniel303:

menvaffan, kan det vara såhär billigt?
Skatt, tull moms frakt, hur mycket blir det....

svår GAS...

VAd är det exakt som ger GAS`?

Kryddiga korvar, vitkål, lök, bönor.... och grymma prylar

Ursprungligen av steve:

VAd är det exakt som ger GAS`?

• Medlem
  • 2006-07-06 10:36
Ursprungligen av segerfalk:

Kryddiga korvar, vitkål, lök, bönor.... och grymma prylar

allt.
Undrar vad en ps3100 skulle gå på totalt när man fått den hemlevererad...

Dom har väl ingen sån?

Ursprungligen av daniel303:

allt.
Undrar vad en ps3100 skulle gå på totalt när man fått den hemlevererad...

Var inne här igår och såg bilderna från affären för första gången. Tyckte mig känna en annalkande infarkt och beslöt att aldrig äntra sidan igen - och här är jag igen. Helt vansinnigt att se sådant där, samtidigt som vi sitter och trånar efter att bara få äga en av de där maskinerna. Det är inte nyttigt med sådana bilder.
Om jag kommit in där hade jag bara börjat grina ihop på golvet. En kvart efter stängningsdags hade de släppat ut mig, fortfarande utan att ha rört något eftersom jag inte skulle ha vetat var jag skulle börja knappa.

Hmmm...det verkar vara europeer eller når som har stället?!?... kanske går att maila dem på engelska (whohoooo!!! ngt som brukar vara 99.9% omöjligt i japan annars..talar av egen erfarenet :-P.. Försöket kommunicera m Gakken = elektronikleksaker..tog två månader att få svar.. och då såg man på mailet att det snurrat run mellan en sisådär 10 olika instanser innan nån kunde svara "solly sirr...you should yes contact sirs at respectfully this other corporation to help you")

Farbröder i affär:
http://home.att.ne.jp/yellow/fiveg/welcome/welcome.html#Anchor-Welcom-64122

EDIT: njaa... verkar kanske inte va så... kanske dj's eller nåt... MEN..om de kan snacka med europeeiska dj'arr så kanske dom kan ENGELSKA.. *hoppas*hoppas*

e det nån som köpt eller hört nån som handlat med dessa?
gamla www.analogjapan.com har varit nere flera månader eller e det jag som snurrat bort urlen?

Bevaka tråden