Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XP-installation - HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och skall installera två nya datorer. När jag startar XP installationsprogram får jag upp skärmen för partitionering och installation. Jag skapar en 30 GB installation och väljer att installera XP där. När jag trycker retur får jag upp en skärm som säger att det inte finns någon XP-kompatibel partition i stället för att få frågan om jag vill formatera partitionen. Kan någon hjälpa mig??

Formatera bara ... Den partion du skapat är bara "råformaterad", eller snarare bara raderad. Låt XP göra jobbet bara så ska det gå finfint.

Problemet är att jag inte får upp någon fråga om att formatera. När jag trycker retur för att installera på partitionen får jag bara veta att det inte finns någon partition. Hur skall jag kunna formatera? Har jag missat något?

Aha ... Är det SATA-system? Isåfall behöver du installera extra drivrutiner under själva uppstarten av installationsprogrammet ... finns någon diskussion om det. Minns inte exakt hur man gjorde nu.

Jepp, det är SATA. Kommer du på något så hojta till, så letar jag vidare!

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2006-08-25 14:00

Jag har varit inne på ASUS hemsida och letat men inte hittat något vettigt. Någon som har något tips på vad jag skall leta efter?

Ursprungligen av magforce68:

Jag har varit inne på ASUS hemsida och letat men inte hittat något vettigt. Någon som har något tips på vad jag skall leta efter?

Vad sägs om att gå in under Products, leta upp det Asus-kort som du köpt och klicka på Drivers?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-25 14:48

Du bör ha fått en diskett med drivarna med till moderkortet.

En CD har jag fått men ingen diskett...

Tackar för det oumbärliga tipset, Linus
Problemet var att det inte fanns någon drivis för SATA, bara för RAID och det var den som innehöll SATA-drivisarna. Nu visade det sig att det inte hade med det att göra överhuvudtaget utan att stället vi hade köpt datorerna på hade kopplat D-disken fel - när jag kopplade ur D-disken gick det som en dans. Efter en hel arbetsdags kliande i huvudet. Sens moral: förutsätt inte att det är rätt gjort för att du låter bli att bygga själv...

Ursprungligen av magforce68:

Tackar för det oumbärliga tipset, Linus
Problemet var att det inte fanns någon drivis för SATA, bara för RAID och det var den som innehöll SATA-drivisarna. Nu visade det sig att det inte hade med det att göra överhuvudtaget utan att stället vi hade köpt datorerna på hade kopplat D-disken fel - när jag kopplade ur D-disken gick det som en dans. Efter en hel arbetsdags kliande i huvudet. Sens moral: förutsätt inte att det är rätt gjort för att du låter bli att bygga själv...

Ja jösses ... trist

Men skönt att det löste sig

Jepp! Efter att ha tillbringat halva natten med att byta kablar i patchbay och mixer börjar det bli dags att kånka ut åbäket i studion! Jämrars vad tung datorn blev med Antec-lådan och ett 480W-aggregat...

1
Bevaka tråden