Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
zthee: nej, du har missuppfattat 8T är lika med en 12del. En 8dels triol vilket INTE är samma som en 8d d v s dotted (punkterad not på svenska) som är lika med en 12del. Förvirrad?
Stod nyss i sköket och funderade hur man programerar triioler, då kom en soppmaskin (aka mpcätare ) utanför, så det måste väll vara ett tecken att jag inte ska göra sånna...
Och bara för att röra till det hela: 4/4 med mycket shuffle = punkterad 8 + 16 = samma timing som 12/4 fast utan trummor på taktslag 2, 5, 8 & 11 = 8T-timing. Sen är det skillnad i praktiken om man kommer in på betoningarna i olika taktarter (6/8 kan spelas rakare än swingad 4/4 tex).
jag vet inte hur det skrivs ut de man kör på "jomox" trummorna... man trycker och drar i 192dels microbỡj, men det finns vell teoretiska termer för det där också...
jag vet inte hur det skrivs ut de man kör på "jomox" trummorna... man trycker och drar i 192dels microbỡj, men det finns vell teoretiska termer för det där också...
Microtiming studies (akademisk avhandling om rytm med fokus på afroamerikansk musik, intressant om man är insnöad som jag).