Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ms20 case?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-09-23 08:40

Någon som har något bra tips vars ett case till en ms20 kan införskaffas?
hur gör ni när ni skall frakta runt eran ms20?

När jag haft med min VC-10 [ser likadan ut] på spelning har jag haft den i en flyttkartong fylld med såna dära stora plastkuddar. Rätt opraktisk lösning så den rekommenderas inte. Men har för mig någon sa att man kan få sitt case skräddarsytt hos Thomann [?], det kanske är värt att kolla? Thomann ist super som bekant.
www.thomann.de
Väljer man att se deras sida på svenska får man sig några sköna babelfiskskratt på köpet.

ANTIKVARIAT i vaccum om du e ju för rädd att använda prylen???

112 !! + be dom köra grejjen i ett terrarium +20C med 40-55% luftfuktighet, gärna i glas då så man ser att den mår bra under resan

skärp dig och sätt dig ner vännen ;D

Ursprungligen av kallback:

ANTIKVARIAT i vaccum om du e ju för rädd att använda prylen???

112 !! + be dom köra grejjen i ett terrarium +20C med 40-55% luftfuktighet, gärna i glas då så man ser att den mår bra under resan

skärp dig och sätt dig ner vännen ;D

*häller fotogen över kallbacks prylar och filmar* - it's nothing but showbusiness anyway!!! Yiiihaaaa!! :kaaaka!:

jag kan vara för hård mot folk jag vet det, eller skratta lite ur mungipan framförallt
ibland kanske på andras bekostnad då jag e som jag e...

- förlåt men jag är jättesnäll egentligen!!

//men bryr mig inte ett skit om mina prylar -- funkar funkar inte funkar funkar inte funkar funkar inte -- okay då åker vi!!

väl framme:
inte inte inte funkar inte funkar inte funkar -- okay då kör jag NU eller?!!

tja det där är ju din personliga åsikt som sagt.... personligen tycker jag inte det är värt det om ens svindyra gamla analogsyntar pajjar bara för att man inte orkade bemöda sig med att stoppa ner dem i en låda... och nu talar jag utifrån egen surt förvärvad erfarenhet.

jag e brukare - inte en se påare... så visst
- ni väljer själv, jag drar i väg grejjerna när man behöver lira iaf

det tragiska i historen e att väldigt ofta e grejjerna byggda för er SEPÅARE

(finns ju en hel tråd här för hur ni ska damma av grejjerna dessutom... det e inget agg/diss men tycker det e lite överdrivet lixom)

[CENTER]DISTORSION - OVERDRIVEN[/CENTER]

.

jag är också brukare. men det är ju svårt att bruka något som är trasigt :rolleyes:

frid

Ursprungligen av longforparade:

jag är också brukare. men det är ju svårt att bruka något som är trasigt :rolleyes:

frid

well done
-- sunny side up
-- stekt, skiten håller inte måtten = crap -- barnleksaker håller fan bättre!!

Det är lättare att bruka burkarna då de fungerar. Man behöver inte köra längdkastning med trummaskinerna för att kunna lira med dem.. men visst är det lite kul ändå

Jag är för case!

• Medlem
  • 2006-09-23 15:42

yes...och nu när det är avklarat..är det någon som har något tips på vars jag kan hitta ett case till min ms20?

Ursprungligen av gazt:

yes...och nu när det är avklarat..är det någon som har något tips på vars jag kan hitta ett case till min ms20?

Har du kollat Thomann? Se mitt första inlägg som nog kom lite i skymundan när tråden hijackades av irrelevanta personliga åsikter någonstans kring inlägg nr 3....

en pappkasse alltså här! (plastsäck om det regnar)
& dra 7varv med gaffa om du e rädd för repor .. lämnar inga märken heller!

// det e ju en pansarvagn du ämnar bära runt på så grejjerna håller!

jag har jonglerat och studsat runt med min gamla ms20 till höger och vänster -- och nu sitter rob acid med den och den funkar fan fortfarande .. snacka om tåligt bygge så hör upp för tusan

Själv så har jag bara kört på stor väska/trunk med lite kläder över klavet/rattarna.. och sen fyllt på med kablage. Det finns orginalcase till annars.. inte helt lätta att få tag på bara. Thomann-alternativet känns bäst hittills.

det e fan ingen jäkla kvalle idag ö h t om man inte pejjar custom för 50-100K+ för grejjerna .. och knappt då håller skiten! orkar fan inte med denna konsumentkukilur! pissar på allt... vadderade väskor har en strålande brasch -- ät min pungh!

hörrni det går över ...promis jag e bara lite skvatt förbaskad

• Medlem
  • 2006-09-23 17:56

Att ha case är ungefär som att pensionsspara. Ju bättre skick prylarna är när man säljer sen ju mer får man för dom/ju mindre förlorar man på ägandeskapet.

Varför förlora pengar bara för att man köper gammla synthar?

Jensa är ett kapitel för sig självt. Om han tar med sig sina pryttlar i kretskortsform och direkt i icakassen så får det stå för honnom. dvs 10/90 varianten (10% använda/90% reparera)

öh -- 100% använda sen e det e dax att slänga skiten i väggen
DÄh! -->

• Medlem
  • 2006-09-24 08:32

logfor....mailade dem nu, så då får jag se.

tack för svaret

• Medlem
  • Skurup
  • 2006-09-24 22:11

Jag hittade en verktygsväska på Bauhaus som MS-20:n passade i. Dock fick inte trafon plats. La i lite extra vaddering för den inte skulle skvalpa runt. Det är en metallväska typ kameraväska, fast jag vet inte ifall den finns kvar fortfarande.

Har för mig ha sett nån väska som man får plats med två i - men jag kommer inte ihåg vart...

jag hade ett orginalcase till ms20 en gång, det var bajsbrunt och såg ut som en symanskinsväska typ...

• Medlem
  • 2006-09-28 10:01

130 euro kostade ett custombyggt case....
har förvisso inte fått det än..så det finns ju fortfarande en chans att det ser förjäkligt ut....men om det inte gör det så blev jag just sjukt nöjd!

tack för tipsen

nu ska jag baka kanelbullar

Ursprungligen av gazt:

130 euro kostade ett custombyggt case....
har förvisso inte fått det än..så det finns ju fortfarande en chans att det ser förjäkligt ut....men om det inte gör det så blev jag just sjukt nöjd!

tack för tipsen

nu ska jag baka kanelbullar

ah coolt!

kanelbullar.... mums......

• Medlem
  • 2006-09-28 10:03

Oh! Ge oss bilder på det hela sedan, och berätta mer!

gazt: Hur gick det, har du fått caset än? *nyfiken*

Hur är det med dom där Nefab lådorna ? Ljust trä case med stålkanter. Det finns en affär på Odengatan i stockholm som heter specialplast, där man dessutom kan få tillskuret vadderings skumgummi som funkar kalas bra. Jag har haft en Udu drum (keramik kruks trumma) i en sådan och flugit kanske 35-40 gånger med den utan att nåt har hänt.
Det är lite som att turnera med en vas...

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-10-24 21:52
Ursprungligen av gazt:

Någon som har något bra tips vars ett case till en ms20 kan införskaffas?
hur gör ni när ni skall frakta runt eran ms20?

Det var en gång en gubbe som hade en MS20, igentligen två gubbar nånstans i Götet som
hade varsin och de blevo förbenade på den otympliga formen på MS20 så de sågade ner den,
dvs frontpanels lutningen blevo mera som en PRO1, de tog sedan och satte på trägavlar
på sina MS20 och det blevo välldigt snyggto!

Jaja, detta hände på det tidiga 80 talet!

Ursprungligen av Heualia:

Det var en gång en gubbe som hade en MS20, igentligen två gubbar som hade varsin
och de blevo förbenade på den otypliga formen på MS20 så de sågade ner den, dvs l
frontpanels lutningen blevo mera som en PRO1, de tog sedan och satte på trä gavlar
på sina MS20 och det blevo välldigt snyggt!

Jaja, detta hände på det tidiga 80 talet!

Vilket jäkla tilltag! :eek:

Jag har kört med ett dragspelscase engång till min MS10. Det funkade hyffsat.

Ursprungligen av Airwolf:

Vilket jäkla tilltag! :eek:

Jag har kört med ett dragspelscase engång till min MS10. Det funkade hyffsat.

aha. DET ska jag testa till min VC10

Bevaka tråden