- theVOID
- Medlem ●
- Göteborg
haha!
Den där "Im in a band" HM reklamen kom på, och nu har de lag till ett kort klip md en syntversion också!
Två tjejer står och spelar på en minimoog och en til synth som jag inte han se , men den såg Roland ut!
Minimoogen var inte tiltad som brukligt är utan panelen låg ner!
Lät lite Thermostatic typ
...men helt appropå är ju HM-reklamen en cover på Vince Clarke & de andra grabbarna i DM's "Just cant get enough"... Så det är kanske samma synthar-reklamare igång där...
Den andra synten i JC reklamen är föressten en Juno-6 eller 60..
Är det bara jag som tycker att Minimoogen ser fränare ut med panelen nedfälld?
tycker det ser tuffast ut när man måste böja sig lite för att kunna skruva på rattarna
Ja, man nåste böja sig framåt i en technoräka.
Har inte riktigt fattat reglerna med covers. Hellacopters (iaf Nicke) har ju varit väldigt tydliga med att dom inte skulle släppa musik till reklam för att det inte är något de skulle vilja att deras förebilder gjort/gjorde, och då tänker de inte göra det själva heller. För även om det är en cover på deras låt så kan man väl inte använda den i reklamsyfte utan upphovsmannens tillåtelse? Eller har dom nu slutligen blivit riktiga corporate-rockers?
Har pratat om det här med min flickvän angående Ultima Thules (jajamen, dom fina killarna glömmer man inte i första taget) cover på Lundells Öppna Landskap. Jag har för mig att Lundell inte behövde ge sin tillåtelse för att de skulle kunna spela in och ge ut den låten, däremot var de såklart tvugna att betala royalties. Kommer ihåg att han var minst sagt irriterad på att de kunde spela o ge ut låten, och det enda han kunde göra var att ta emot pengar för skiten. Eller sviker mitt minne mig igen?
Duon Irma & Nicole består av Irma Lindahl (sångsynth) och Nicole.
Så vad gör den andra fjortisen då?
Hehe, nice bild!
Jag fick med mig en ännu en söt student flicka hem nyligen, hon gillade electro och blev väldigt imponerad av analog syntharna haha!
"kan inte du förklara hur den funkar!?"
Jo...imorgon
Sagt och gjort dagen därpå fick hon spela på lite slagsmålsklubben och Ladytron ljud som hon kände igen
Om nu inte Amir Chamdin satt ihop "Irma & Nicole" från scratch, (vilket jag antar) var får kids såna fina synthar ifrån?
Jo, ihopplock är väl en motiverad gissning. Men det kan ju även va så att de bara fått låna lite snygga synthar till videon, och sitter hemma med en fulversion av Reason...
Eller också har de, som nån av tjejerna i PSB-coverbandet, en farsa som håller på med synthar...
Vi hade en minimoog och en JX3P på scen i Lilla Melodifestivalen. Jag propsade på att minin skulle vara nerfälld. Ser tuffare ut i bild.
Just ja, en octapad lyckades jag klämm in i showen också.
Vi hade en minimoog och en JX3P på scen i Lilla Melodifestivalen. Jag propsade på att minin skulle vara nerfälld. Ser tuffare ut i bild.
Just ja, en octapad lyckades jag klämm in i showen också.
satt kablarna i?
Inte en enda...
Pinsamt är ordet.