Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minimoog i nya HM reklamen :)

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Irma Lindahl – Leadartist. Sång och synth
Nicole Demant – Uppbackning

Klockrent. Klart det är roligare att vara popstjärna om man får ta med en kompis. Som en barntillåten variant av Bez i Happy Mondays...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-13 15:45

jag vill veta mer om de här
hoppas de tar kinor7's inbjudan om att joina 99musik

• Medlem
  • Borås
  • 2006-10-13 16:12

Eller så kanske dom inte är så syntiga och intresserade av elektronisk musik som de verkar vara. Kanske är det bara en reklamkampanjs-hajp det här. Men jo, det hade varit bra om vi kunnat reda ut allt det här med Irma (och Nicole) själva.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-13 21:34
Ursprungligen av Kinor7:

Eller så kanske dom inte är så syntiga och intresserade av elektronisk musik som de verkar vara. Kanske är det bara en reklamkampanjs-hajp det här. Men jo, det hade varit bra om vi kunnat reda ut allt det här med Irma (och Nicole) själva.

verkligen. frågan är om man blir mest besviken om det bara är en hajp eller om det är på riktigt. :/

• Medlem
  • Borås
  • 2006-10-13 21:45
Ursprungligen av 834:

verkligen. frågan är om man blir mest besviken om det bara är en hajp eller om det är på riktigt. :/

Jag skulle ju vara glad om vi fick in syntintresserade tjejer här och att det verkligen är dom som gjort låten själva. Om det är något proffs som gjort allt jobb och deras uppgift är att stå där och se bra ut, då går ju all den postiva kritiken, som handlar om musiken, till fel personer. Då känns det ju jätte konstigt att klappa dom på huvudet när det egentligen är någon annan som har gjort musiken.

Mja, domänen irma-nicole.se är reggad av JC, who-is säger så här
holder: Jc AB
Det enda som fanns på sidan var ju en gästbok och möjlighet att köpa låten som ringsignal till det facila priset av 30 pix.

Men hoppet är ju det sista som överger människan, såååå kanske det är på riktigt ändå

• Oregistrerad
  • 2006-10-14 01:14

hahaha .. vilket jävla skämt ..

fast orginalet är ett skämt med, hellacopters är corporate-rockers .. och det viktigaste: Minimoog ÄR snyggast nedfälld!!!! Att vissa inte fattar det!!!!!!!

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-14 09:11
Ursprungligen av nihad:

... och det viktigaste: Minimoog ÄR snyggast nedfälld!!!!

Du måste se till de inre kvalitéerna och inte bara till det yttre! Personlingen är jag svag för isärplockade Minimoogar! De nakna kretskorten är med rätt ljussättning ENORMT ssssnygga! Mmmm

Ok, nu ska jag klargöra här: jag & Nicole blev båda castade till reklamen, vi är inget existerande band och vi har bara setts den gången då vi spelade in. Det är inte våra prylar, och vi pysslar inte med synth men jag håller på med annan sorts musik. Dock gillar jag synthmusik. Hursomhelst, det är min sång. Nicole gör ingenting alls, tror jag.

Tack för inbjudan, fridens. Irma.

Då fick vi det klargjort. Välkommen hit Irma!

• Medlem
  • Borås
  • 2006-10-15 21:47

*pustar ut* Jag är lättad. Tack för att du antog mitt erbjudande och för att du klargjort detta mysterium för oss förvirrade stackars 99or. Välkommen!

• Oregistrerad
  • 2006-10-16 02:49

hahaa ... är detta seröst eller? välkommen hit annars .. och jag kan säga att du helt klart missade något om du inte spelade (eller framförallt skruvade) lite på instrumenten ...

• Medlem
  • Borås
  • 2006-10-16 03:02
Ursprungligen av nihad:

hahaa ... är detta seröst eller? välkommen hit annars .. och jag kan säga att du helt klart missade något om du inte spelade (eller framförallt skruvade) lite på instrumenten ...

*ding ding* nihad har en poäng!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-16 08:41

ge irma en moog!
eller iofs.. ge mig en moog också!

Moog till folket!

...och välkommen hit Irma. Skriv gärna en presentation om dig själv och din musik i den delen av forumet och ta dig tid att kolla runt här för det är ett väldigt "trevligt" forum.

Bevaka tråden