På TV4 Uppland jobbade jag som vikarierande fotograf/redigerare i 8-9 månader. När TV4Uppland byte lokal så byte dom även från analog Beta till DVcam och till Purple.
Kommer man ifrån Avid världen så tar de inte många minuter att lära sig Purple. De är snabbt, smidigt och enkelt. MEN!!!
Ibörjan så va redigeringarna rätt ok...få omstarter (MAX en gång i veckan) medans islutet av mitt vikariat så att dom blivit skumma.
När man hade skickat de redigerade inslaget till sändningsdatorn (Bossanovan) så stängdes Purple av och en dialogruta lá windows dök upp.
Ibland när man skulle importera en bild så fanns den inte i purple fast att den fanns på hårddisken.
På min förra arbetsplats användes en FCP2, G4-466, 640ram 30+20g HD och en 19"skärm.
Den krachade aldrig under själva redigeringen, men man fick klia den under hakan ibland och slänga Preferens filen lite då och då.
Om man sitter hemma och pular så är de "ok" om datorn skulle bråka lite. Men om man under tidspress ska plocka ihop ett inslag så ska man inte va lidande av tekniken.
[ 17 Oktober 2002, 00:50: Meddelandet ändrat av: Gluffs ]