- M i Gbg
- Medlem ●
Jag vill ha en RangerOver
Öhmm - tänker jag fel? En baklänges inverterad eg som går att morfa till brus?
Njae eller(?), fixade inte nya symboler - skulle nog vara något som valde frekvensområde som på gamla digital(oj ett fult ord)ekon typ x8/x32/x128/x512/x1024 osv eller "LFO/MFO/HFO" osv. Det är ju så tomt mitt på panelen...:)
Njae eller(?), fixade inte nya symboler - skulle nog vara något som valde frekvensområde som på gamla digital(oj ett fult ord)ekon typ x8/x32/x128/x512/x1024 osv eller "LFO/MFO/HFO" osv. Det är ju så tomt mitt på panelen...:)
Jo. det vore ju kul förståss - men panelen är tom p g a att där sitter spänningsregulatorer och två stora kontensatorer. Så platsen är ju inte direkt outnyttjad. Undrar vad det sitter i Legacyn? Skruvade aldrig isär den innan jag sålde den.
hej det här är inte så bra för ms20-priserna. forumet är ju googlingsbart. kan vi inte radera tråden och starta en ny med bara klagomål? "långsamma enveloper" eller nåt sånt kan vi skriva...
hej det här är inte så bra för ms20-priserna. forumet är ju googlingsbart. kan vi inte radera tråden och starta en ny med bara klagomål? "långsamma enveloper" eller nåt sånt kan vi skriva...
Priserna på MS20 är rejält höga nu. Men jag tycker fortfarande att man får mer synth för de pengarna än om man lägger t.ex. 20K på en Minimoog. Givetvis beror det ju vad man är ute efter. Men det går att få ut mer i ljud på en MS20 än på en Minimoog.
Fast att minimoog är ännu mer för dyr säger väl inte så mycket om priset på ms20?
Kanske inte. Men att väga olika modellers/tillverkares priser, storlek, för och nackdelar mot varandra är inget som jag enbart gör när det handlar om synthar. Jag kan ju t.ex. tycka att en Volvo ger mig mer för pengarna än vad än dyrare Saab gör. Ser inget konstigt med det.
Att någon sedan tycker tvärtemot är inget konstigt det heller.
haha om ms20 ligger på 8~10k e det ju rent løjligt fontratteri för fan!
- känn er blåsta om ni köper gerätet för det priset lizZom, tycker jag <halvera så e det närmare verkligheten>
Den enes skrot kan vara den andres skatt.
Men jag kan hålla med om att prissättningen på vissa analogsynthar känns lite löjlig.
MS20 är en verklig jäkel, den är liten, flexibel, låter bra, ser kool ut..... klart som faan den kostar därefter!! man kan ju lätt lägga 8k på en sån om man hade råd liksom...
MSsyntarna är tom så små och tuffa att dom funkar live, ms10 är osckså värd sina stålar!!
Vad är största skillnaderna mellan MS-10 & MS-20?
Storleken & 1 v.s 2 oscilatorer vet jag om, men inte mycket mer!
MS-10:an påstås ju kunna leverera feta & fräsiga basar, men borde inte MS-20:an vara mer kung på det? Basen på Mr Oizo's "Flatbeat" är ju en favorit, är inte det MS-20? Och kan lillebrorsan prestera en lika fet bas?
Sry for highjacking! Kanske finns en tråd om detta någon annan stans?
de äldre ms20 har samma filter som ms10. ingen vet från vilket serienummer men det e enkelt o skruva isönder o kolla
men det går väll att se utan att behöva öppna upp sin ms-20? Har den en skruv strax under "controlled" i "Voltage Controlled Amplifier" så har den det nya filtret. Rätta mej om jag har fel.
de äldre ms20 har samma filter som ms10. ingen vet från vilket serienummer men det e enkelt o skruva isönder o kolla
Det finns olika versioner av MS20. De första (inte så många verkar det som) har samma filter som MS10:an.
De imho intressanta sakerna som MS10:an tyvärr saknar är högpassfiltret och pitch->cv-konverteraren. Med MS10:an så får man istället PWM och nästan garanterat ett jävligt elakt filter!
http://users.skynet.be/bk318113/303/
här finns bilder på hur de 2 olika ser ut inuti
Då kanske man ska ta och damma av den där sönderbrända(!?) MS-10:an som ligger i Phat-M's förråd och skicka in på reperation...
...