Salve Björne
Jag antar att du har en beige G3:a, dvs Old world rom. I så fall måste du börja med att partitionera disken och installera MacOS 8.x - 9.x först. De maskinerna klarar inte att boota direkt till YDL.
1. Partionera din disk till en mac partition stor nog till att rymma Max OS (ca 200 Mb om du inte skall köra mer än MacOS ), resten skall vara oanvänt utrymme. Formatera och installera.
2. Installera BootX, bootloader.
3. När du startar för att installera så måste du montera en ramsidkimage som finns med på CD:n. Lägg den i en mapp på disken. Nu är det några veckor sedan jag gjorde detta på en PM4400 så jag kan inte direkt ur huvudet komma ihåg exakt namn etc.
4. Tänk på att ha tillräckligt med disk, vill du installera allt så krävs ca 4Gb för root partitionen, bara serverbitarna kräver ca 2Gb. Kör den grafiska installeraren ( OBS funkar inte på en gammal 640 x 480 Mac skärm ), glöm inte boot partition , swap partitiion, och en användarpartition. Du behöver nog ca 6 Gb disk med full installation, kan gå bra med fyra om du bara kör server.
5. När du bootar efter installationen så måste du ange root partitionen i bootX.
Lycka till
Göran