Denna diskussion fortsätter ifrån diskussionen "bostream & server"...
Joacim Melin skriver:
om jag vore dig skulle jag undvika Exchange Server 2000 till varje pris. Det är, minst sagt, livsfarligt. Som Christopher påpekar är det jordens säkerhetsrisk plus att det är otroligt instabilt.
Jag glömde kanske säga att Speedmania sedan tidigare har två stycken servrar som står ute i Kista:
Speedmania #1 som är den webbserver som 99mac.com ligger på kör även Exchange 2000 SP2 sedan November 2000. Den har aldrig någonsin hängt sig! Så det där med extremt instabil vet jag inte någonting om...
Säkerhetslucka har jag också hört, men jag har inte någon erfarenhet av det ännu. Fram tills nu har jag POP:at Exchange servern och då är det inte någon risk såvitt jag vet. Nu kör jag Outlook 2001 i Mac OS Classic på min Powerbook och den fungerar fint.
Till Exchange försvar kan jag säga att dom gruppfunktionaliteter som finns inbyggda är väldigt trevliga, bättre än någon annan mail/groupware programvara jag någonsin har testat. En funktion jag älskar är att Webbmail:en innehåller min aktuella kalender och alla mina mail (alla folders, regler etc, även skickade). Att den dessutom synkar med både min Ericsson T68 och min iPaq är ju inte helt fel heller...
Dåså: sätt igång att klaga!!