Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOS + Bredbandsbolaget = ?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det var samma sak i göteborg i vintras, man blev nerkopplad 1-2 gånger om dagen, det har dom fixat nu och problemet verkade ligga i basstationen. Inget som har medd atorn att göra dvs. Ifall det nu är samma problem.

• Oregistrerad
  • 2004-05-25 23:56

Har samma problem med en airport extreme basstation och VDSL, vad kan man göra, mycket tacksam för hjälp!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-19 23:49

Och jag som trodde att detta var fixat en gång för alla. Har fungerat bra under våren och sommaren, men nu börjas det igen, efter senaste Airportuppgraderingen. Ungefär 4 timmar, sedan ryker IP-leasen från BBB. Någon som har några tips?

BBB fiber, 10 Mbit, Stockholm. Airport Extreme, Alubook, 10.3.5, Airport 3.4.3.

BBB och Dlink

Man gjorde service i Johanneshov häromdagen. Då klippte man min Internetaccess rakt av. IP-telefoni fungerade men Internet kom jag inte ut på. Kunde inte logga in eller förnya IP-adress eller någonting via den Dlink 804 jag har som router/brandvägg.

Vid kontakt med supporten sa man att "Jag har en Dlink router som jobbar med DHCP. Du stör ut andra användare. Koppla ur DHCP-funktionen eller anslut datorn direkt till bredbandsmodemet."

Jag uttryckte en viss förvåning då min konfiguration sett ut så här länge. Sen jag skaffade IP-telefon så har jag dock haft samma IP hela tiden - om det nu är något problem.
Kan D-linken fått spader när man gjort service och sökt kontakt hela tiden, eller? Jag är störd av detta. Det har flutit helt smärtfritt länge - tills nu. (Inga 8Mbit men ändå)

• Avstängd
  • 2004-10-28 09:51

Angående BBB:s support: jag har faktiskt haft turen att prata med en underbart smart person där...en gång. Resterande gånger har några oerhört lobotomerade ynglingar drivit min frustrationsnivå till oanade höjder.

Bevaka tråden