Ingen som har någon lösning?
Installerade om hela servern till 10.2 i helgen, dock utan 10.2.1 uppgraderingen, och problemet kvarstår. Så alltså är det jag som gör någon fel i servern eller så är det strul med något på diskarna eller hela datorn. Jag tycker mig ha provat allt för att få det att fungera. En nyare förklaring följer:
Servern: G4 350Mhz, 2 interna diskar och 2 över FireWire, en intern körs som systemdisk resterande som filserverdiskar. Jag har 7 sharepoints varav 2 är fria för alla och resterande 5 har "read/write" endast för enskilda arbetsgrupper och "read" för övriga.
Problemet: Jag använder en OS X klient (10.1 eller 10.2 spelar ingen roll) för att logga in och öppna en sharepoint. Än så länge fungerar allt. Men försöker jag nu öppna en till sharepoint så kommer den första att koppla ner, och försöker jag få upp yttligare en kommer den att ta skepnad av den första. Och efter detta ser jag inget system i vad som händer, men allt byter skepnad och kopplas ner som tidigare förklarat.
All hjälp uppskattas! Det är rätt krisigt nu. Hela problemet resulterar i att man kan enbart ha en sharepoint uppkopplad, och vill man komma in på en annan krävs det en omstart för att "nollställa" allt.