Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äldre tråd: Skapa en #99mac IRC-kanal?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjenis, har en galen idé. Jag råkar vara IRCop på ett nätverk och skulle kunna tänka mig öppna en kanal där vi 99mac:are kan träffas och chatta, skicka tips,filer eller vad som helst. Skulle det finnas intresse? Vore ballt.

I veckan tänkte jag starta kanalen. Jag hoppas vi ses där!

(info om servern återkommer jag med)

• Medlem
  • 2002-04-03 03:59

Bra idé. Men varför inte hotline eller Carracho istället, dom är ju så j***a mycket bättre än IRC

Bra idé!
Det skulle vara mycket intressant att se vad som skulle luftas där.

IRC rockar som chat protokoll/programvara etc etc.

[ 03 April 2002: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Försvinner inte poängen med att ha ett forum då?

Nej. På forumet kan jag posta ett problem och komma tillbaka senare på dagen och läsa alla svar. Den eller de som har lösningen på mitt problem behöver inte vara inloggade när jag skriver utan kan gå in och svara under dagen.

I en chatt måste problemlösaren vara online när jag frågar. Finns det någon som har lösningen så går det fortare, men annars får jag inget svar på min fråga.

Om det blir en chattkanal för 99mac.com så tror jag mer att det tar över Livsstilsforumet och de mest akuta problemen.

Bra, då får vi se hur många som är intresserade av att delta.

Vill ha minst 20pers

jag är intresserad.

• Medlem
  • 2002-04-05 19:22

sign me up!

/majk

• Oregistrerad
  • 2002-04-07 16:14

Jag har varit och skrivit diskutioner om detta innan med, startade tom #99mac på sorcery.net men ingen anslöt sig till kanalen då, så sket i det tillslut, men om det kommer upp igen så kan jag medela att min irc klient är mycket bättre nu än innan fast har en tradig bugg som måste bort innan jag lägger till mer och släpper den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-07 17:37

#macquake på quakenet är startad för q3 turneringen och vi för ganska livliga diskussioner, fast det är en liten klick personer som är där.

Jag lär nog idla på en kanal om ni startar en

borde det inte vara på efnet, det är ändå störst i vår region

Den red. som kanalen kommer att öppnas i heter los3r.com (irc.los3r.com) Det finns alla tjänster som t ex dalnet. (kanalen blir reggad, kan inte tas över, det finns en msg-tjänst med mera.,)

Efnet MÅSTE ha bottar för att kunna fungera. Vi slipper sånt tjafs.
#99mac i irc.los3r.com kommer igång nu i veckan. Jag säger till.

HOPPAS FOLK KOMMER!
www.los3r.com

• Oregistrerad
  • 2002-04-08 14:25

Är lite okunnig på området, men är det som ett sorts chat program som man kan utbyta filer via eller?

Jag kan bara säga en sak, en officiell 99mac kanal på ett IRC-nätverk som heter ´loser´ kommer INTE hända

Vad säger Martin? Bästa förslaget jag kan ge är #99mac på Efnet, såvitt jag vet är det det största nätverket. Dalnet bör fungera också.

[ 08 April 2002: Meddelandet ändrat av: Mats ´Venger´ Björnström ]

Vår egen IRC tjänst är uppe - bara att köra!

irc.99mac.com

jag finns i kanalen #99mac ikväll!

Jag gillar Carracho-idén.

Vi är sju stycken aktiva just nu - come join us!!

irc.99mac.com

kanalen heter #99mac

Ladda ner klienten SNAK ifrån www.versiontracker.com

Funkar bra! Trevligt folk och bra fart.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Funkar bra! Trevligt folk och bra fart.

Ja, jag är ju där.

Alla gick för att äta middag och kolla på tv. Bara jag kvar!

Vi har inte ännu fått vår licens och det gör att vi har bara 10 samtidiga connections tills vidare!! OBS! Därför är det lite knepigt att komma in i kanalen tills vidare...

Om någon är desperat att komma in kan jag gå ur så det blir en plats ledig annars.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-08 22:50

Hm! Kommer inte in....
Men idén är bra - hoppas det blir nyttiga meningsutbyten såhär på premiären!

Bara jag och Venger inne just nu, av någon anledning är det två av oss också.

• Oregistrerad
  • 2002-04-09 16:10

Jag kan inte komma in i kanalen. "Channel: Unknown command", eller nåt liknande.

Prova en annan klient, jag fick det problemet med Snak om jag inte minns fel, nu kör jag Ircle.

• Oregistrerad
  • 2002-04-09 19:04

Jag tål verkligen inte Ircle, och dom andra alternativen är ännu värre. Jag får väl bara vänta till dom/ni har fixat servern ordentligt.

Jag har varit online på IRC sedan 17.00...och det är rätt bra tryck faktiskt...

Varit online hela dagen, lite segt på dan, vad gör alla? jobbar?
men efter 1700 började den komme in folk.

Förstår inte varför inte folk vill prova Athena.Tycker det e väldigt skönt irc progg speciellt som jag va van vi Mirc på pc förut.Snak o Ircle tycker jag e väldigt jobbiga med tanke på alla splittrade fönster bla. ;=)

Bevaka tråden