Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

***OMRÖSTNING*** Vem är du?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Jag kan tänka mig att det där "professionella bla bla..." kan hämma några.

Jag vill minnas att när jag blev medlem typ första veckan så var det ännu mera sånt...

Jag tänkte -"Professionell, ja det är väl klart som f*n att man är proffs!"

Men alla kanske inte tänker så!!!

Haha.... riktigt bra

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Cygni:
Jag är åxå bara en simpel annvändare, och dom frågor jag har ställt på 99Mac har säkert varit väldigt banala för en Guru. Men alla är vi nya i början. De frågor som uppstår när man är en ny annvändare, har även en som är Guru idag säkert ställt till någon Guru när hon/han var ny. Sen beror det på hur djupt intresset är för den dator man har. Min fru annvänder Macen som skrivmaskin och är inte ett dugg intreserad av något annat än att det ska fungera och hon har inte någon förståelse för att jag sitter och läser inlägg efter inlägg här på 99Mac. Så för för mig har 99Mac varit ett bra sätt att få snabba svar på frågor om min dator (frågor som säkert har tyckts vara löjliga för en Guru), men jag har alltid fått bra och hjälpsamma svar här. SÅ BARA FRÅGA PÅ!! DÅ FÅR MAN SVAR.

Inga frågor är löjliga för en Guru! Självklart ska man ställa frågor som man undrar över. Det fina med detta forum är att alla kan hjälpa alla, tilsammans sitter vi på en enorm kompetens. Vissa kan mycket om datorer, andra kan mycket om annat. Jag ställde så sent som igår väldigt "knäppa" nybörjar-frågor till Terhi, angående import/tull-ärenden. Och idag är jag oerhört tacksam för de snabba svaren jag fick.
Visst är 99mac är underbart!

Det är bättre att ställa en dum fråga, än att inte ställa den och förbli dum!

/M

[ 27 November 2002, 17:30: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Det är bättre att ställa en dum fråga, än att inte ställa den och förbli dum!

Bättre att tiga och bli tagen för dum, än att öppna munnen och bevisa det...

Nä, skämt och sido, på 99mac finns det inga dumma frågor...
...möjligen dumma svar...

Det hela handlar om kommunikation. Vare sig den resulterar i dummheter eller brillians

Jag välkomnar ALLA hit som tycker om mac och som vill något förutom att ställa till med trubbel.

Vi är alla olika individer, därmed får vi ett resultat som speglar det.

Vi har regler, vi har moderatorer och vi har mycket hängivna macanvändare, däribland en hel del mycket duktiga, kunniga sådanna.

Likaså finns här humor (inte att förkasta).

Resultat: ett härligt forum för mac

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2002-11-28 13:20

Nåja...jag syns inte så ofta men här är jag:
Tesa, en tjej!

Mac vs Pc: NEJ tack! Inga fler krig.
Däremot har jag flera gånger letat efter tips om hur man får macen och pc:n att jobba ihop smidigt; kompabilitet, nätverk, program etc...
Lite som Christopher föreslog tidigare i tråden.

Håller också med Terhi...även om jag använt mac sen 1993 är jag nog inte lika "freakig" som många andra!
jag hade också svårt till att börja med att beblanda mig i konversationer, känner fortfarande så, men har jag problem (och det är som tur inte alltför ofta!) som inte tas upp så naturligtvis frågar jag! Det finns ju massor av duktigt folk att få hjälp av!

Någon typ av FAQ är något som även jag skulle uppskatta. Eller ett lättillgängligt uppslagsverk?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-29 19:07

427 har röstat - över 16% av våra medlemmar! Fantastiskt!!! Det betyder mycket för forumet att så många är intresserade av att tala om vilka de är och vad de tycker är bra resp. dåligt här...

Vi tar åt oss av allt som sägs och hoppas kunna urskilja de mest konstruktiva idéerna och omsätta dessa i praktiken.

Till alla er som ännu inte "vågat" eller velat rösta; Kom igen!!! Vi gör ingen skillnad på proffs eller nybörjare - varje röst är lika värd och vi behöver så många som det är möjligt att få (och visst är det lite kul att själv få veta vilka som är här?!)...

KEEP ON VOTING!!!

Panaga skrev:
Det finns ju så många olika typer av tjejer.
Vissa tjejer gillar design, roliga teman som man kan ha istället för tråkiga ikoner och bakgrundsbilder.
Andra gillar skvaller... tex vilka kändisar använder mac?
Men de flesta tjejer vill nog ha ett syfte med sin mac, göra det enklare i sitt användande. Snygga välgjorda högkvalitets reportage om "hur man löser problem", hur man får ett mysigt gränssnitt... 99mac kanske skulle fixa en kvinnlig designer/journalist/skribent?

Jag kan hålla med dig om att tjejer är individer de också och att vi alla tycker om olika saker.

Men det mesta du räknar upp tycker jag inte är särskilt talande just för tjejer.

Eller jag borde uttrycka mig lite bättre:
Det mesta gillar ju killar också. Det är bara att ta en titt på alla trådar som skrivs...de innehåller det mesta du räknat upp.

Det enda jag tror tjejer över lag (och förmodligen en hel del killar med) inte kanske trivs med är omogna inlägg om tuttar eller annat som kanske upplevs som nedvärderande eller objektifiering.

Om vi slipper detta tror jag vi alla (inkl. killarna) får ett trevligare och proffsigare forum.

Det är vad jag tror i alla fall.

[ 29 November 2002, 19:56: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Som Jonny R sa, håller jag med om tipset/(+) 1:an, 2:an, 3:an och 5:an

[ 29 November 2002, 20:04: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-04 23:09

446 röstande...men ni 2240 andra då?

Ni som aldrig tidigare skrivit en rad - gör er röst hörd här!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-05 21:12

Det finns nu en fortsättning på denna omröstning som du finner HÄR!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-25 16:08

Responen på denna omröstning har varit fantastisk!
Men vi närmar oss snart "slutet" - det börjar bli dags att sammanfatta våra medlemmar och ge en liten bild av vilka vi egentligen är...

Du som ännu inte röstat; ge dig själv (och andra) chansen att gå till botten med mystiken om våra "verkliga jag" bakom alla inläggen...komigen och gör din röst hörd!

Hälsningar Clavius

Bevaka tråden