Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iPod har du?

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En omröstning/undersökning av iPod-användningen.

[ 14 September 2002, 17:53: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Har inte köpt någon för jag vet inte riktigt vad jag skall ha den till.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:

Lyssna på musik??

• Oregistrerad
  • 2002-09-14 19:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:

Lyssna på musik.

backup enhet.

extra bootdisk.

• Medlem
  • Boston
  • 2002-09-14 19:59

Köpte min i januari och det är det bästa jag har köpt i år. Älskar min iPod!!!

Underliga frågor att svara på, det blidde liksom fel hur man än ser på det...

Jag beställde en 5 Gb iPod i fredags, skulle kommit idag lördag med posten, men jag har ju liksom inte fått den ännu, så mina svar blev att jag har en 5 Gb iPod, och att jag inte vet om jag är nöjd med den... ännu... det blir ju liksom lite klurigt, om ni fattar vad jag menar

Du kommer digga den! Jag funderar starkt på ta steget upp till 20GB-modellen dock, 5GB visade sig vara för lite...

Var och klämde på Apple Store innan jag bestämde mig för den nya 10GB iPoden. Vad som avgjorde var att den är enligt mig mycket smidigare och lättare att ta med sig.

Det kanske inte låter mycket när man ser på specifikationerna men de där stackars millimetrarna är ack så värdefulla när den skall användas som
Walkman (tycker jag iaf). Dessutom så är 10GB absolut nog för en Walkman, det hade inte spelat någon roll om jag tagit den större, jag skulle ändå ej få med mig mina 100GB Mp3:or.

Jag undrar vad som hände med den iPoden som förlorades mellan frågan vilken man har och om man är nöjd med den!?!
T-son

[ 15 September 2002, 03:13: Meddelandet ändrat av: Joacim T-son Torkelson ]

Ja, det är rätt lustigt. Någon som kryssat i att han/hon har en iPod (5, 10 el 20 GB) men i fråga två måste personen kryssat i att han/hon inte har någon iPod.

Det kanske rör sig som en iPod som har gått sönder?!

/M

Det var jag som tryckte in att jag har en 5 Gb men inte vet om jag är nöjd med den ännu...
Har ju liksom inte fått hem den ännu så jag vet inte riktigt vadf jag tycker om den, det är därför som mitt svar blidde lite "fel" eller "knepigt", men det skrev jag ju i föregående inlägg också...

kul blev det iallafall...

[ 15 September 2002, 13:05: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

Jag skulle ha den som flyttbar hårddisk i första hand, låtspelare i andra hand och med hopp om att det tillkommer funktioner, men jag hoppas lite på att det kommer en med inspelning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-26 22:23

De flesta verkar dock inte ha skaffat en iPod än...men många är på gång! Hur är det med dig?

*RÖSTA* !

Jag kan ju bara säga såhär:

WOOOOOOW !!!!!!

fy fan vad jag är nöjd med min iPod !!!

Den är otroligt smidig, den hjälper mig varje dag, när man skall flytta filer mellan olika platser och hemmet. Ångrar inte detta köpet en sekund, det var nog ett av de bästa köpen jag gjort någonsin...

Två tummar upp !!!!!

(köp en, jag har en själv...)

• Oregistrerad
  • 2002-10-26 22:44

Min skall snart bli DOD, sen får jag en ny...

Orkar inte dra hela storyn, men Apple har inte fått igång supportbiten ännu. Undrar bara vad som händer med min gamla trotjänare sen?

Ivarjefall nöjd med min 20GB. Fast kommer en större så bara måste jag ha den för det är aningen tight med plats!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Dessutom så är 10GB absolut nog för en Walkman, det hade inte spelat någon roll om jag tagit den större, jag skulle ändå ej få med mig mina 100GB Mp3:or.

Du har 100 GB MP3 filer? 100 GigaByte. Enligt Apple´s sätt att räkna så är det 20 000 låtar. Eller ungefär 2 000 CD skivor. Damn, det är nog en mindre skivaffär du har hemma isåfall

Ciryon

Köpte en 5 GB direkt när den kom, var nöjd med den men bytte upp mig till 10 GB för någon månad sedan, otroligt nöjd.

Grymt nöjd med min 5 GB, förutom att just 5 GB är för lite. Men till det priset som jag fick den för ska jag inte klaga...

Fast de medföljande hörlurarna var ingen hit. Men det gjorde inte så mycket, med mina Koss Sporta Pro är det superbra ljud!

Och en sak till: Nu får Apple allt ta och stödja AAC i både iTunes och iPoden!! Dom snackar ju sig varma om att det är en del av MPEG4, men varför stödjer inte deras musikprodukter detta då? Visserligen får jag rippa om alla skivor, men det är det värt om jag får in mångfaldigt fler till bättre ljud!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-04 17:33

2 av 5 har ännu inte skaffat en iPod - vilken skön upplevelse de har framför sig!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-25 16:17

Hur går det; några fler som skaffat sig iPod efter jul&nyårshelgerna...?

Ge din röst och vi blir såååååå lyckliga!

Hm, jag hade väntat mig att fler hade en 20GB:are...

Fast det är kanske inte prisvärt att ´uppgradera´ om man redan har hunnit skaffa en mindre modell. Själv var jag rätt sen med att skaffa min ipod (slutet av okt-02).

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Viklund:
Hm, jag hade väntat mig att fler hade en 20GB:are...

Fast det är kanske inte prisvärt att ´uppgradera´ om man redan har hunnit skaffa en mindre modell. Själv var jag rätt sen med att skaffa min ipod (slutet av okt-02).

Jag köpte en 5 gb så fort de dök upp, när nästa version (något mer än större disk) dyker upp så kommer jag att köpa den och ge 5 gb till syrran eller någon som borde byta till mac. Tror det är fler som tänker ungefär likadant.

iPoden är en underbar pryl.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-02-14 08:47

Jag skall vara negativ och säga: vad sjutton ska jag med den till? Snygg, javisst men så j-vla dyr!
Trevligaste funktionen är ju disk-mode och då kan jag ju köpa en Zen istället och få USB-stöd på köpet för halva priset!
Musikdelen behöver jag inte eftersom jag kör bil och då går cd-spelaren istället.

bollman: iPod är som Ringen, man blir som besatt av den. Och USB hårddisk, hur kul är det? Att man har bil hindrar inte att man skaffar iPod... jag har både och. Funderar skarpt på att fixa en FM stereo-sändare nu...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-02-14 10:54
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: 12moons:
Underliga frågor att svara på, det blidde liksom fel hur man än ser på det...

Jag beställde en 5 Gb iPod i fredags, skulle kommit idag lördag med posten, men jag har ju liksom inte fått den ännu, så mina svar blev att jag har en 5 Gb iPod, och att jag inte vet om jag är nöjd med den... ännu... det blir ju liksom lite klurigt, om ni fattar vad jag menar

Aha,det förklarar varför det är 59% som har någon pod,och att 58% är nöjda och ingen missnöjd.

I luuuuuuuuuve my iPod, är allt jag kan säga

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
bollman: iPod är som Ringen, man blir som besatt av den. Och USB hårddisk, hur kul är det? Att man har bil hindrar inte att man skaffar iPod... jag har både och. Funderar skarpt på att fixa en FM stereo-sändare nu...

Hear hear!

Jag kan bara hålla med alla; jag är otroligt nöjd med mmin ipod (20GB)

/sny

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-02-14 11:55

Funderar just på att köpa en iPod. Att använda både till musik och som hårddisk att lägga videomaterial på för att kunna flytta mellan datorer.
Jag gillar inte att stoppa in såna där små hörlurar i öronen så jag funderar också på att köpa Koss PortaPro hörlurar till. Någon som provat dessa?

Citat:

citera: Jag gillar inte att stoppa in såna där små hörlurar i öronen så jag funderar också på att köpa Koss PortaPro hörlurar till.

Jag var skeptisk till original-lurarna i början, men använder dom dagligen nu.

Ang. Koss-lurar, gå in hos en återförsäljare och be att få testa dem med din Pod. När du testar bör du prova olika sorters musik och olika EQ-inställningar.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Du kommer digga den! Jag funderar starkt på ta steget upp till 20GB-modellen dock, 5GB visade sig vara för lite...

Är 5-giggaren till salu i så fall? Min flickvän vill ha en efter att ha pillat lite med min.

My preciousss...

Bevaka tråden