Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

***OMRÖSTNING*** Har du börjat använda SAFARI (Apples nya webbläsare)?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-02-03 14:20
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Det talas så mycket om Safaris fart, den är inte långsam men Chimera är fortfarande vassast. Det kan väl inte bara vara jag som har en snabbare upplevelse i Chimera.
Jag har dessutom siffror på det; http://www.macum.org/resurs/uppkopplingshastighet.shtml

(Just uppstarten av Chimera går långsammare, men det är en mindre viktig detalj för mig)

Min uppkoppling gav 0,7s.
weeeeee.

Själv använder jag Safari som förstahands-alternativ. Chimera är alldeles för instabil enligt mig i.
Ie är segt men stabil nog för att bli backup-browser.

• Medlem
  • 2003-02-03 14:36

Chimera. Om Safari är snabbare vet jag inte, vet bara att tabbning m.m. (tabbade bokmärken!!!) gör att Chimera gör mig snabbare, vilket är väsentligast.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Johan Nilsson:
Chimera är alldeles för instabil enligt mig i.

Vilken build använder du? För den senaste tiden har den bara blivit stabilare och stabilare. Jag har nästan aldrig några krascher längre och jag *lever* i Chimera numera.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-02-03 15:14

Jag vill ända mitt svar. Jag har skrotat Safari och gått tillbaka till IE.

När Apple fixat så att minnes förbrukning är normal (IE använder ca 10% av vad Safari gör), och fixat så att nya fönster inte slumpas ut på skärmen utan hamnar som man vill så ska jag göra en ny utvärdering.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-02-03 16:11

Safari först. Men tyvärr finns det sidor som man inte kan använda den på och då blir det IE. Innan använde jag Chimera men den lider också av att den ibland inte fungerar på vissa sidor.
Mellan Chimera o Safari blev det..................::S.
Har använt buggknappen friskt.

• Oregistrerad
  • 2003-02-03 22:14
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Johan Nilsson:
Chimera är alldeles för instabil enligt mig i.

Vilken build använder du? För den senaste tiden har den bara blivit stabilare och stabilare. Jag har nästan aldrig några krascher längre och jag *lever* i Chimera numera.

Nu använder jag det inte längre men innan Safari kom så körde jag på med senaste builden.
Fungerar Aint it cool news nu? Den sidan var en av de större anledingarna till att jag valt Safari som förstahands browser. Men är man ingen filmnörd så är det klart.

Jag har Safari installerat och använder det till och från, men Chimera (eller vad de nu väljer för nytt namn) är fortfarande min förvalda browser.

• Medlem
  • 2003-02-18 12:19

Jag har testat varje version av SAFARI, men gått tillbaka till IE varje gång. Hoppas verkligen att dom får till problemen så att man kan lämna IE.
En sak som jag testar är att få bild från en webbkamera från AXIS vilket jag inte fått hittils se-> (http://www.ltz.se/webcam.php?avdelning_1=124&...). Sedan är det problemen med Java också...

Bevaka tråden