Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken typ av reklam irriterar dig mest?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-07-26 15:38

Problemet med telefonförsäljare är ju att de inte följer de normala normerna för hur ett samtal mellan två människor ska gå till. Det är det som gör att man blir så totalt ställd...

TV-reklam är ett helvete. Och tittar man på de kommersiella kanalernas utbud inser man snabbt att det är ett koncept som inte fungerar. Pengarna hamnar helt klart någon annan stans än på på produktion och programinköp... Att nu TV4 fått tillåtelse att sända reklam "eftersom dom ändå gjorde det" är fullständigt skandalöst!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-26 20:13

Ville bara berätta att jag har en TV som automatiskt sänker ljudet när det är reklamavbrott. He he!

• Oregistrerad
  • 2002-07-26 21:01
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rajje:
Ville bara berätta att jag har en TV som automatiskt sänker ljudet när det är reklamavbrott. He he!

Vilken då?

Har ingen TV.
Har inga tidningsprenumerationer.
Lyssnar nästan uteslutande på P1 på radio.
Har "ingen reklam"-skylt på brevlådan.
Har spam-filter på ebreven.
Surfar med OmniWeb.

Så den enda gång jag blir irriterad över reklam är när telefonförsäljaren ringer.

Spammare som skickar reklam till hotmail-adresser och egentligen alla mailservrar de kan hitta på internet gör så här:

Först surfar de runt på webbsidor och hittar alla epostadresser som finns, sedan tar de bort vad som står efter @ och lägger dit tex hotmail.com, yahoo.com eller vilken mailserver som nu är måltavlan. Sedan provar de att skicka kommandon till den mailservern för den adressen. Mailservern svarar med finns ingen sån adress, eller så säger den ok. Då vet de vilka adresser som fungerar, sedan är det bara att sälja reklamplats och sedan skicka. Tekniken kallas för "harvesting".

/Ola

• Medlem
  • 2002-08-01 15:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mikael Jansson:
Har ingen TV.
Har inga tidningsprenumerationer.
Lyssnar nästan uteslutande på P1 på radio.
Har "ingen reklam"-skylt på brevlådan.
Har spam-filter på ebreven.
Surfar med OmniWeb.

Så den enda gång jag blir irriterad över reklam är när telefonförsäljaren ringer.

Du har alltså en telefon. Gör dig av med den, det är en länk till yttervärlden som kan vara skadlig.

Bevaka tråden