Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill nån ha?

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-03-14 23:15

Både Riesen och Wherters är gubbgodis. Det försöker man ju inte ens dölja i reklamen.

Och att en gubbgräns har kommit på godis nu beror på att snuskgodiset nyligen kommit till Sverige. Förr fanns ingen gräns, men nu har vi fått en. Så håll er borta från dessa om ni inte vill bli avlöjade.

Jag får panikeksem när jag hör den klämäckelkäcka sloganen "Man har så kul med Toffifee!!". Riktigt jävla illa! De som gjorde den borde arkebuseras bums...

• Medlem
  • 2003-03-15 00:23

"För enligt er är tex Werters = gubbgodis (alternativt tantgodis) och så vitt jag vet fanns det inte förränn nu någon sådan skarp gräns emellan vad man skall äta om man är 15 år respektive 67."

Nja, jag vet inte jag... du får kalla alla andra för barnrumpor, men vi får inte kalla dig gammal i själen?

Om du äter Werters, kan du ju i och för sig lika gärna vara rebell. Även om det inte är troligt.

Jag fyller fö snart tretton, och söker den respekt som tonåren kräver.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-15 12:29

Jag uppskattar smaken av Reisen, den är inte lika toksöt som annan kola/choklad...

Den bittra eftersmaken brukar inte vara så populär bland barn/ungdomar, därav vissas inlägg om "gubb-godis"... Förmågan att känna "söt" smak kommer med åren, det är därför man ibland kan fasa över de enorma mängder socker som barn/ ungdomar har över & i saker de äter/dricker...

Kontenta; de som gör sig lustiga över gubbgodiset är förmodligen inte så utvecklade

ändring: stevnign

[ 15. mars 2003, 12:31: Meddelandet ändrat av: Jonaz ]

Detta var ju en riktigt rolig tråd.

Fråga: Är "After Eight" gubbgodis också då?
Ligger väl farligt nära?

Hör inom mig hur mången utbrister "men de är jue så gott jue!"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-15 14:34
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Johan S:
Fråga: Är "After Eight" gubbgodis också då?

Nope, men tantgodis. Skillnaden där är att det är förbannat gott.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-15 14:49

Själv är jag en nästan fanatisk anhängare av Toblerone och av belgiska praliner. (Äkta handgjorda ska det vara - inte de där äckliga maskintillverkade "sjöfrukterna".)

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: stfm:
Nja, jag vet inte jag... du får kalla alla andra för barnrumpor, men vi får inte kalla dig gammal i själen?

Om du äter Werters, kan du ju i och för sig lika gärna vara rebell. Även om det inte är troligt.

Jag fyller fö snart tretton, och söker den respekt som tonåren kräver.

Var har jag kallat dig barnrumpa?

Och nej, jag äter inte Werters för att vara rebell

Slutligen, om du vill ha min respekt får du försöka bättre med att undvika påstå att något är "gubb-/tantgodis" för det kastar ett visst gubb-/tantskimmer över någon som inte tänker på att något som man äter är speciellt gjort för en viss ålder (vilket är absurt redan från start).
Med andra ord, den som äter en sak måste vara antingen gammal som gatan eller en baby?!

Om du däremot hänvisar till vad reklamen ger för signaler håller jag med dig.

Se det såhär: vad tycker du om jag skulle hänvisa till din ringa ålder pga att du äter "Japp" istället för "Toblerone"?
Ganska korkat, inte sant?

Jag säger: vad farao har det med saken att göra?!?

/G

[ 15. mars 2003, 18:47: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Håller ni inte med om att detta är en väldigt spännande och givande tråd?

/G

Denna diskussion får mej att känna mej mycket gammal.

• Oregistrerad
  • 2003-03-16 16:37

Den här tråden är helt sjuk, och jag vet fortfarande inte vad den handlade om innan den tappade fokus. Eller gjorde den inte det?!

Citat:

citera: Den här tråden är helt sjuk, och jag vet fortfarande inte vad den handlade om innan den tappade fokus. Eller gjorde den inte det?!

Tråden handlar om Riesen och den fullkomligt vedervärdiga TV-reklam för denna produkt som rullar med jämna mellanrum.

Titeln på tråden är en koppling till den senaste (?) av spotarna. En äckligt lillgammal, tysk unge som ber sin farsa om sportdelen i dagstidningen. Se´n säger farsan nå´t i stil med "Och så vill du väl ha en av mina Riesen också?". Ungen svarar med "DET kan jag tänka mig", eller något likvärdigt uselt. Allt är naturligtvis dubbat, så det är läppsynk a la HongKong-rulle. Ööööörrrrrk.

Varsågod; en förklaring till alla göteborgare.

• Oregistrerad
  • 2003-03-16 17:29
Citat:

citera:
Varsågod; en förklaring till alla göteborgare.

Tack, tittar nog för lite på tv.

/Lari

På min ICA-butik hade dom en pall med Fazers Wienernougat med "kort datum" för 10 bagis per ask nyligen. Jag köpte 20 askar, har sex askar kvar nu.
Snuskigt gott.

[ 16. mars 2003, 18:11: Meddelandet ändrat av: Nurell ]

Riesen är goda, men godaste kolorna är Chokotoff från Cote d´or, som har många andra goda sorter också som t.ex. de klassiska Bouchée (även kallad "Choklad Elefanter").

Bryr mig inte ett skit om vilket godis som räknas som pensionärs eller ungdomsgodis. Man äter ju det som man tycker är godast

[ 16. mars 2003, 19:53: Meddelandet ändrat av: Petter M ]

• Medlem
  • 2003-03-16 21:46

Gambit:

Allt som sagts i den här tråden är naturligtvis på skämt, vilket jag vet att du vet. Och, nej, den är inte rolig... Och jag fyller tretton först när min IQ ålder är det. Kan dröja...

stfm: glöm bort mina überfasoner, snälla du.

Nu skall vi vara glada och stoppa käften fulla med godis, barngodis eller pensionärsgodis.
Jag skiter i vilket....jag bara lixom....ÄTER!

/G

Citat:

citera: Jag köpte 20 askar, har sex askar kvar nu.
Snuskigt gott.

Vågar man fråga under vilken tidsrymd du satt i dig 14 askar wienernougat? Låter som risk för chokladöverdos!

• Medlem
  • 2003-04-09 08:16

Synd om dom som har tandställning aller löständer. GnagGnag...

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-04-09 09:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av kaspar
En äckligt lillgammal, tysk unge som ber sin farsa om sportdelen i dagstidningen.

Personligen är jag fullkommligt övertygad om att gubben ska föreställa äckelbarnets farfar, alternativt morfar.
Annars var din beskrivning närmare nog perfekt.

(Den hemska sanningen är att jag faktiskt har ätit några Reisen idag... :eek: ...Men det var inte jag som hade köpt dom!!! )

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-04-10 09:18

Ajax då. Inte ser min fru så glad och fräsh ut när hon ska städa en genom skitig lägenhet. Och inte ber hon mig heller gå ut i trädgården och ber mig vila mig. Sen har jag aldrig set henne stå som ett X i dörröppningen heller.

Jag hatar deras extremt dåliga reklam...:mad:

Bevaka tråden