Det finns ett litet problem med den nya iPoden (kanske den gamla också). Lätt åtgärdat kanske men dåligt funktions-design som jag hoppas Apple rättar till.
Om man använder Kalender/sync och har möten med Alarm så sätts iPod på även om den är avstängd med "lås"-kanppen aktiverad.
Den blir efter ett tag helt strömlös eftersom den inte slår av sig automatiskt i detta läge.
Det tog mig ett bra tag att komma fram till varför batteritiden var så, minst sagt förbannat, dålig. När jag kom på det, så är nartuligtvis batteriiden mer än okay.
Någon på Apple har missat denna situation. Om man har knappen låst, skall den inte slås på automatisk enligt min åsikt. I så fall får den allt stänga av sig också. Eller att användaren kan ställa in detta.
Annars... en grym apparat. När Apple kommer med möjlighet till ljudinspelning och lagring av USB-kamera-bilder blir allt perfekt. Vet inte om dom gör det, men om Apple gjort en bra design så kan en mjukvaru-uppgradering fixa det. Vore kanon och fulländning av iPod. Nej förresten... att även koppla in en DV-kamera för direktinspelning till iPod-disken - då vore den fulländad. Det blev den en riktig överdjävlig "Digital Hub".
Nåt att hänga i gran.