Väldigt drygt problem med min Ipod 20gb, köpt lite mer än ett år sen.
Nu i somras så gick en liten plastbit från kontakten för hörlurarna sönder...
men det funkade bra ändå så jag brydde mig inget vidare, tyckte det var kasst att den inte tål ett års slit bara, för det var inget tapp i backen där.
Sen fick jag problem med ljudet, fick bråka med kontakten en del för att det skulle funka, men sen var det lugnt ett tag.
Och så nu så kan jag inte få ljud i mer än en lur, och det bara om jag blåhåller kontakten mot baksidan av Ipoden, dvs, den får ingen kontakt om man bara sätter i pluggen.
Har mekat och donat och kikat och haft mig, men kan inte se att det saknas nånting i kontakten, förutom den lilla plastbiten.
Det hade varit förståeligt om jag åtminstone fick ljud ur båda lurarna, men nu är det ju dessutom bara en. Och jag har testat med flera lurar osv.
Apple ville inte reparera den på garantin eftersom dom inte höll med om att det kunde vara förslitning...och nu har garantin hunnit gått ut...
Någon som har nån aning om vad det är som kan ha gått sönder?
För övrigt fick den en massa konstiga problem efter ett halvår, dock löste sig dom efter envist formaterande och discrepairs av olika slag, nu hänger den sig inte i tid och otid iaf.
Tack på förhand /K